Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan utfører man denne teknikken?


Anbefalte innlegg

Tror det beskriver "slide" oppover eller nedover, avhengig av tiltingen.

Det var det jeg også trodde, men hvordan skal man utføre en sliding teknikk mellom to noter som er på to forskjellige strenger? Tror det må være en annen teknikk,

jeg bruker gitar pro så kanskje det er litt forkjellig der.

Her er hele tabulaturen:

gitarteknikk2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du oppklarte det, men åssen utfører man en slide på bare en note da? Sorry hvis jeg stiller dumme spørsmål nå!

Du drar fingeren din oppover fra bånd 12 til f. eks bånd 8, før du slider med fingeren fra f.eks bånd 4 til bånd 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drar fingeren din oppover fra bånd 12 til f. eks bånd 8, før du slider med fingeren fra f.eks bånd 4 til bånd 9.

Så hvis jeg har forstått dette riktig så gjør man fortsatt en slide mellom to noter, men det er ikke bestemt hvilken note du slutter med når du skal oppover og ikke hvilken du begynner på når du skal nedover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer nesten, jeg forklarte det litt lite utfyllende. Tonen du ender opp på skal være artikulert, tonen du slider fra skal ikke være det. Håper det klarnet opp litt. :)

Med artikulert så mener du klar og tydlig note og med klar mener du en note som jeg ikke holder meg på lenge og hvor jeg fort begynner og slide til den avsluttende noten som skal være klar? Så tonen jeg begynner på uansett om jeg går opp eller ned skal ikke være klar, så den klare noten blir da i noen tilfeller en tilfeldig note som jeg slider opp til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gitarteknikk.jpg

Her ser du at du skal starte på 12. bånd, og slide nedover på halsen. Tonen du slår på 12. Bånd skal være artikulert, før du drar fingeren nedover, og havner på et vilkårlig bånd. Deretter starter du på et vilkårlig bånd på halsen, og slider oppover til 9. bånd. Tonen der skal være artikulert. Med artikulert mener jeg at man skal høre at det er en "klar" tone på det angitte båndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser du at du skal starte på 12. bånd, og slide nedover på halsen. Tonen du slår på 12. Bånd skal være artikulert, før du drar fingeren nedover, og havner på et vilkårlig bånd. Deretter starter du på et vilkårlig bånd på halsen, og slider oppover til 9. bånd. Tonen der skal være artikulert. Med artikulert mener jeg at man skal høre at det er en "klar" tone på det angitte båndet.

Takk skal dere ha for alle de flotte svarene og jeg setter pris på at dere forklarte det så selv en simpel person som meg selv kan forstå det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.