Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bryllup - Forslag til sang i kjærka ?


Tommern

Anbefalte innlegg

Så har jeg vært stor i kjeften da, og lovet min yngste søster å spille noe fint i kirka under brudlaupet hennes. Lett å svare ja til det i desember, men nå nærmer det seg fælt 4 august.....

Noen som sitter på noen gode forslag, til en egnet duett med akkert ?

Alle forslag mottas med takk, og den heldige vinner premieres med en halvliter ved første og beste anledning. Alternativt litt altervin...... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer veldig an på type folk. Noen vil ha pompøse låter mens andre takler litt mer jordnære låter, og kanskje til og med et lite spark til brudgom eller brud.

Bare unngå "ja, da har vi tatt melodien fra Gøy På Landet, og skrevet en "morsom" tekst... Det er den rosa sangen!" ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke søstra di et ønske da? Har sunget/spilt en god del til bryllup i kirka, og da er det som regel etter ønske fra brudeparet. Likevel er nevnte You Raise Me up brukt en del, From This Moment med Shania T har vært en gjenganger også. Du er den med Hellbillies er fin. Ellers har jeg spilt låter som Love Will Keep Us Alive med Eagles, Tålt med Bjørn Eidsvåg, Den Finast Eg Veit med Hellbillies alene med flere, men disse er de jeg husker akkurat nå. Har jo også vært borti en del sære ting som kun er øvd inn og spilt en gang for siden å ha gått i glemmeboken.

Men som sagt, hør med søsteren din om det ikke er en låt som har spesiell betydning for dem eller hvis ikke, i hvert fall diskuter med henne og kom fram til en låt sammen med henne/dem. Da er det garantert at det ikke blir totalt bom i hvert fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, har jo lagt ballen hos henne og hennes tilkommende. Sjøl har jeg Lift Me - Høyem / Brun på lur, men takker for flere gode forslag så langt.... Greia er at det skal være noe som er fint. Den rosa og blå sangen blir sikkert servert av noen andre, litt senere.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe! Jeg skal gjøre nøyaktig det samme litte grann seinere i august, bare at søstra mi kom med et konkret låtønske : can't stop loving you av micheal jackson. Heldigvis for de i kirka så skal søstra til brudgommen synge.

Endret av davidsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det faktisk slik at de som gifter seg som regel er representanter av "folket" og således ofte ikke musikere selv, og ofte liker de også det som er spilt og sunget 1000 ganger før. Og hva er i veien med det så lenge man gjør en bra versjon? Ingenting, spør du meg. Å spille for folk flest har fint lite med kred fra andre musikere å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.