Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny tremoloblokk.


Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Jeg kjøpte nylig en 37mm Brass Sustain Block fra Floyd Upgrades. Jeg gikk for "full pakke" med spesialskruer og Brass Spring Claw for å få maks utbytte av... eh.. utbyttet. Men de har jo greid å borre hulla på kloa for nærme hverandre, så den passa ikke. Kan sikkert fikses på en eller annen måte med egnede verktøy (som jeg ikke eier). Uansett; skruene passa, men jeg tviler på at de utgjør betydelig forskjell. Jeg gjorde opptak før og etter installasjon, med og uten vreng, og merket liten forskjell på tone, men forskjellen var der. Den ble hverken verre eller bedre. Bare annerledes. Sustainen var den samme. Det er en Schaller Floyd, så den er ganske god fra før av, mener jeg. Den nye blokka var ikke så veldig mye tyngre, men tykkere. Det utgjør kanskje større forskjell hvis floyd'en er under gjennomsnittlig kostbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så rart at den ikke passet. Floyd upgrades er så vidt jeg vet lagd til OFR og lisenserte Floyd-kopier som holder seg til OFR-specs. Et Schaller-system viker fra OFR-specs og derfor passer altså ikke blokka du har kjøpt....

Om du skulle finne på å selge, så kan du ikke se bort i fra at jeg er interessert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel nå er den installert :) var dobbelt så tykk som den forrige, og veier mye! Såpass stor at jeg ikke trenger noen trem-stopper av noe slag. Heldigvis passer akkurat slik at brua er i perfekt vinkel! Gleder meg til å prøve med amp!!! Satte i samme slengen på pup-ringer av metall, som jeg fikk tilsendt av nayones når jeg spurte hvor jeg fikk kjøpt nye. Godt med litt upgrades nå og da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.