Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Summing under innspilling


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem når jeg spiller inn musikk ved direkte innkobling av instrumenter. Problemet er at når jeg plugger instrumentene mine (Gitar og Bass) direkte inn i mitt eksterne lydkort (Edirol UA-25) får jeg en ekstremt irriterende summing. Gitaren har jeg prøvd å plugge fra effektbrettet mitt (Phones utgangen på min Boss gt8) samt plugging direkte fra output utgangen på min forsterker. Det samme skjer når jeg plugger inn direkte fra bass forsterkeren min.

Når jeg plugger inn gitar forsterkeren/effektbrettet hører jeg summelyden komme ut av forterkeren så det blir dobbelt så irriterende.

Jeg bruker vanligvis en mic når jeg spiller inn og da får jeg ingen summelyd what-so-ever.

Jeg begynner da og lure på om det er noe galt med lydkortet mitt eller innstillinger o.l.

Er det noen som har hatt et slikt problem? Er det en enkel løsning?

Har lagt ved et eksempel av summelyden som skapes. Har prøvd noise reduction effekt men det fungerte ikke.

ødelagt.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd forskjellige kabler. Har prøvd output'n fra effektbrettet, samt at outputen rett fra forsterker til både gitar og bass lager den samme lyden så tror jeg ikke det er brettet som er et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volumet er veldig lavt fra før, og summingen forandrer seg ikke av volum økning, men den blir mer intens når jeg skrur opp recording sensitivity'en på lydkortet når jeg spiller inn. Men uansett hvor lavt jeg har volum og sensitivity blir summingen aldri helt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.