Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spiller Randall RG75 G2 høyt nok? (endret tittel)


Anbefalte innlegg

Hei,

Har gode erfaringer med min Cube 30 hva gjelder lydkvalitet. Vurderer derfor å kjøpe den større 80-watteren.

Spørsmålet er egentlig om Roland Cube 80XL spiller høyt nok i en band-sammenheng, med trommer, bass og en annen gitar. Musikktype metal. Eventuelt andre forslag i den prisklassen?

Her finner du den: http://www.sound1.com/portal/asp/produktdetalj1.asp?Produkt_ID=5364#reviews

Endret av Ein23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg enig med død. Cube-serien funker helt greit når man sitter forran tv'en og høvler gjennom teknikkøvelser og slikt, men høres ikke bra ut på høyt volum sammen med andre.

Blackstar derimot, har fått veldig mye skryt i det siste!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spilte i band med en cube 60 før i tiden, den spilte høyt nok, så en 80 fungerer nok helt greit, men enig med de andre her, en cube har ikke noe god lyd, så når du først skal kjøpe deg en ny amp ville jeg prøvd mye forskjellig, husk at du generellt får mye mer for pengene brukt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for tips om å kjøpe brukt. Har muligheten til å kjøpe en brukt Randall RG75 G2. Vet at disse låter bra, men spiller de høyt nok? 75 watt skulle vell holde?

Endret av Ein23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs veldig hvilken amp de andre i bandet bruker og hvor høyt du trenger det. 75W spiller som regel ganske høyt, og Randall er en helt fin amp dersom prisen er rett. Men som sagt, så hadde jeg også spart en tusing til og kjøpt en rørforsterker dersom du skal bruke den i band.

Med transistoramper ala Randall så vet man andre hvor definert lyden blir i band, da det er mange ting som spiller inn.. Men personlig så foretrekker jeg rørforsterkere til band da de låter mye bedre på høyt volum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.