Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Multieffektbrett eller pedalbrett og forsterker...


Anbefalte innlegg

hørt mye skryt om blackstar sine 2*12 rør comboer. kjekke den ut kanskje?

Støtter denne. Også tidligere marshall folk som har vært med og lage dem. Blackstar sine distortion pedaler låter rått, og i ampene får du samme vrengen, så fks med en en tubescreamer for boost foran fks: http://www.sound1.co...Produkt_ID=5009 og et par andre pedaler som delay og chorus så bør du være langt på vei med sounden du er ute etter. Sjekk noen videoer på youtube på HT5 combo og stack..fks:

Endret av Birkman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at videoene til Ola Englund er noe særlig bra å dømme high-gainamper etter, han får jo alt til å låte likt :P

Var mer for å bare poste en video som viser potensiell vreng på en blackstar amp. Finnes jo tonnevis av dem i samme sjanger. Vreng er jo veldig subjektivt, men siden trådstarter spiller metal, har et budsjett og spiller guns and roses så kan med disse få både i pose og sekk... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Noen som er godt kjent med BOSS ME-25 her?

Evnt programmet Librarian?

Handlet en igår og fann noen presets men fra siden "Guitarpatches" gikk ikke and å få åpnet i Libarian

Menst de andre jeg lastet ned fra BOSS sin side, de funket utmerket.

Har det noe med hvordan man setter MIDI Devices eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli ganske sikker på at jeg kjøper en brukt Blackstar HT-60 og en Bad Monkey overdrive pedal :D

Tror det er lurt. Har aldri hørt en overbevisende vrenglyd fra en multieffekt. Har aldri prøvd en Blackstar, men har kun hørt fine ting om dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange påpeker her. Velg en bra amp til grunnlyd og øk på med evt stomper for resten. Selv bruker jeg et Boss-GT10 brett, men kun for delay, chorus, reverb og et par andre småting. (4 cable method)Jeg får mere en nok power og gain fra min Bugera 333 Infinium topp.

Det finnes jo flust av stomper å velge i, og min erfaring er at selv om en stomp funker bra i en amp, kan den låte jævlig i en annen. Et par stomper som jeg personlig synes skiller seg ut, og som alltid funker i uansett amp jeg har hatt.. Ibanez TS-9, og Boss MT-2.

Og nå skal jeg banne litt i "kirka", men sjekk ut Vintage serien til Behringer. Jaaaaadaaa.. Vet det er fra Behringer, men f.eks : VT999 sjokka meg virkelig. Testa den i en Fender Twin med en Mexico strat som en venn bruker i bandet sitt. Fantastisk fet lyd i den stompen! Og frekk som jeg er la jeg til Ibanez TS-9 i tillegg.. Helt sykt fet lyd. (Selv om jeg har kronisk allergi mot singelcoil gitarer)

Lykke til i letinga! :o)

TK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes HT-60 høres ut som et kult valg. Har bare prøvd HT-1, 5 og 20 selv, og man MÅ etter min mening opp på minst HT-20 for å få aksepabel headroom på clean. Det betyr at med HT-60 har man godt med krutt å dra på med. Det som er kult med mye clean headroom er at man da OGSÅ kan bruke en viss grad av ampmodellering i pedaler dersom man har lyst til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.