Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Multieffektbrett eller pedalbrett og forsterker...


Anbefalte innlegg

Personlig har jeg aldri kommet helt overens med multifx-enheter. Man kan si hva man vil om lyden i dem, og det har jo foregått kvantesprang på området siden jeg kjøpte min første Digitech RP6 midt på 90-tallet, men faren med slike enheter er at man bruker endeløs tid på å skru lyd og desto mindre tid på å spille. Når mulighetene for å skru er der, brukte i hvert fall jeg mye tid på å prøve å forbedre den lyden jeg allerede hadde, selv om den sikkert var knall i utgangspunktet. Det var noe med at muligheten var der for at det potensielt fantes noe bedre... Men det er klart, det har blitt noe av det samme med pedaler: man er alltid på jakt etter pedaler som er litt bedre enn de som sitter på brettet allerede. Men man bruker i hvert fall spilletid til å spille, ikke skru. Så får man heller bruke tiden man skulle brukt på jobb, hagearbeid eller liknende på å lete etter kule pedaler... Mye mer moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god rørforsterker med skikkelig cleant headroom, sammen med et godt multieffektbrett. Det beste fra begge verdener. Brukervennlig og lett å skifte lyder/effekter, samtidig med at du får varmen fra rørampen. Krever litt justering av patcher men når det er på plass så er det helt ok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt klart gått for forsterker-ruta. Du må ha en god grunnlyd for at effektene skal høres bra ut! Hva slags stiler og slikt er du innenfor? Litt enklere å komme med tips da :)

Som sagt så spiller jeg rock (GN'R ich) , metal og blues. I bandet spiller jeg kompgitar og synger, mens hjemme liker jeg å spille soloer. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/f...nnkode=34204628

Ikke nødvendigvis :P Den ampen har jeg hørt mye rart om, noen synes de fantastiske, mens en nær venn syntes den låt totalt bæsj.

Vet ikke om du vil kjøpe brukt da. Hadde jeg gjort...

Kjøper gjerne brukt!! Mye å spare på det :D

Neida, en Haze40 f.eks koster ikke all verdens ny og du finner den ganske rimelig på bruktmarkedet.

Haze 40 virker interessant :) Har noen noe å si på den? Det eneste som er en stor minus på den er at det er innebygde effekter, det låter sjeldent bra :ninja: håper det går an å skru effektene helt av; slik at de ikke har noen virkning på lyden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd Haze 40; Ikke som forventet. Låt ikke bra etter min mening. Men det er personal preferences...

Jeg hadde enten sett etter VM (linken, VELDIG allsidig!) eller en JCM-combo.

Topp er billigst da... Og ser fetere ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haze 40 virker interessant :) Har noen noe å si på den? Det eneste som er en stor minus på den er at det er innebygde effekter, det låter sjeldent bra :ninja: håper det går an å skru effektene helt av; slik at de ikke har noen virkning på lyden :)

Effektene kan kobles helt ut av kretsen. Forøvrig låter de helt greit, så det er ikke så mye å frykte.

Ellers syns jeg dette er en bra forsterker til prisen, mye bedre enn MA serien i mine ører. kanskje ikke nødvendigvis min personlige favoritt, men tilgjengeligheten er i alle fall god.

Andre aktuelle ting kan jo være Hughes & Kettner Statesman serien, Blackstar HT40, Peavey Valve King osv. Det er masse bra forsterkere å velge i, men litt vanskelig å anbefale noe veldig konkret når jeg ikke vet særlig mye om hva du vil ha og hva du har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektene kan kobles helt ut av kretsen. Forøvrig låter de helt greit, så det er ikke så mye å frykte.

Ellers syns jeg dette er en bra forsterker til prisen, mye bedre enn MA serien i mine ører. kanskje ikke nødvendigvis min personlige favoritt, men tilgjengeligheten er i alle fall god.

Andre aktuelle ting kan jo være Hughes & Kettner Statesman serien, Blackstar HT40, Peavey Valve King osv. Det er masse bra forsterkere å velge i, men litt vanskelig å anbefale noe veldig konkret når jeg ikke vet særlig mye om hva du vil ha og hva du har prøvd.

Jeg vet egentlig ikke helt selv hva jeg vil ha ;) Jeg vil ha muligheten til å bytte mellom kanaler i ampen med footswitch, helst rør, også at den låter bra sammen med pedaler og klarer ordentlig heavy lyd (med hjelp av pedaler ofc) samtidig som den låter greit clean/crunch :P Jeg synes Marshall forsterkere låter ganske heftig :D nå skal det sies at jeg har prøvd veldig få forsterkere og har ikke opplevd dyre, vellåtende amper selv. <_<

Gjerne en forsterker som ikke brenner av alle konf-pengene :P derfor synes jeg Haze'n virket ganske ålright :) får stikke å prøve den i morgen. Jeg og en kompis skal til 4sound i morgen, han skal kjøpe ny gitar for konf-pengene sine :D

Endret av Rakken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes selv Haze40 låter riktig så flott! Fin clean og røff crunch. De innebyggede effektene synes jeg heller ikke det er noe å utsette på. Hvorfor skal ekko og chorus være dårlig bare fordi det er putta inn i en amp i stedet for i en plastboks på gulvet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.