Gå til innhold
toro1504

Hjelp ed nye Pick-ups EMG

Anbefalte innlegg

skal kjøpe nye pick-ups, vil prøve å komme litt nerme til Kirk Hammetts sound, og vet at han bruker EMG.

Trenger ikke ha akuratt like pick-ups som kirk, men har sett litt på EMG 60, og EMG 81, men har ikke helt skjønt hvem som er i bridge og hvem som er i neck?

er det EMG 60 som er i bridge, eller omvendt?

og er det noen andre pick-ups dere kan ambefale?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I forhold til Hammet, når han bruker 60-81 comboen, så bruker han 60 i neck og 81 i bridge.

85 er en populær neck pickup som et alternativ til 60 i neck. Vært og se på kanskje? har ingen erfaring selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken gitar skal du ha pickupene i?

Jeg har hatt 5-6 gitarer meg EMG pickups, og har nå en med 60/81, en annen med 85/81 og en med 707/81-7. Personlig, så foretrekker jeg uten tvil EMG 60 i hals/neck. Den låter veldig rent, har liten output og er generelt greit allsidig

Når det kommer til bridge, så kommer det veldig an på gitaren du skal ha dem i. Er det mahogany, så ville jeg gått for EMG 81, da denne har mer mellomtone, diskant og er tight som faen. Er det en gitar med lysere treverk, så kan 81 være litt spiss, og da er 85 mer passelig.

Håper det hjalp :)

Endret av Troll

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk, skal ha det i en Epipone Les Paul Standard, som a er i mahogany, så da går jeg få EMG 81 ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Japp, disse:

Be kjøperen sende med alt av potter, kabler og jack så du slipper å stresse for mye med det. Du trenger 4 nye potter og en jack + quick-connect 3pinskabler.

Hvis ikke han har tilbehøret, så er det greiest å handle nytt sett siden du da får med alt du trenger for å installere pickupen (?)

Her er de ikke så dyre:

http://evenstadmusikk.no/index.php?main_page=product_info&cPath=454&products_id=4281&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=EMG-81%2520Humbucker%2520sort

Ellers anbefaler jeg 60/81 til Epien din. Har det selv i min, og det låter helt rått. Rent og fint, og du kan stemme ned uten at det blir grumsete i det heletatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har emg 85/81 selv og har prøvd en esp med samme oppsettet. fungerer knall, mn har hørt bedre cleanlyd...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.