Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strømforsyning


Anbefalte innlegg

Ja, nå har jeg da lagd meg et pedalbrett. Men jeg mangler strømforsyning. Er det noen som har noen gode sider eller noe man kan bestille fra? Har hørt om clas ohlson-løsninger og slikt, noen som kan fortelle meg noe om det? Jeg trenger ikke veldig dyr strømforsyning, men håper på en med 500 mA. Noen forslag?

Takker for alle svar!

Endret av Tandbergern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange pedaler har du? Vodoo Lab Power +2 eller noe er helt super, me koster også veldig mye. Jeg bruker 1Spot fra visual sound, som leverer hele 1700mA! Fungerer utmerket, og det følger med en haug med utstyr i den største pakka. Og ja, les de andre trådene, masse å hente derifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, burde nok ha lest trådene litt nøyere, men jeg har allikevel noen spørsmål: Her er et svar fra Davidsen:

Jeg bruker Boss TU-2 (en tuner med utgående strømkontakt) som strømforsyner til resten av pedalene mine på pedalbrettet (T-rex tonetrunk) mitt (bortsett fra muffen). Funker veldig fint for meg.

Går det ann å bruke tuneren som strømforsyner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil har jeg kun 4 pedaler: T-rex mudhoney, Hardwire SC-2 Valve distortion, Line 6 dl4 og Boss CH-1 Super Chorus. Men jeg regner med at det kommer et par til etterhvert. :) Ja, jeg leste om PP2 og T-rex chameleon, men jeg syntes at de var litt dyre. Noen som har noen bra sider, hvor jeg kan få de billigere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil har jeg kun 4 pedaler: T-rex mudhoney, Hardwire SC-2 Valve distortion, Line 6 dl4 og Boss CH-1 Super Chorus. Men jeg regner med at det kommer et par til etterhvert. :) Ja, jeg leste om PP2 og T-rex chameleon, men jeg syntes at de var litt dyre. Noen som har noen bra sider, hvor jeg kan få de billigere?

Vanligvis bruker man egen adapter til Dl4'en da den har annen inngang, og spiser opp det meste somm fins av mA (500mA?).

Vet at død hater det, men jeg bestilte en Harley Benton strømforsyning fra Thoman. Kommer med alt av ledninger, og funker støyfritt- selv med mange pedaler. Betalte rundt 500,- for den. Anbefales fra min side!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Harley Benton-forsyning var IKKE støyfri, just sayin'. Hvis du er villig til å bruke egen forsyning til DL4 kan du jo sjekke ut FuelTank Junior, koster mindre enn de andre. Og så skal det jo nevnes at alt dette dukker opp på Finn stadig vekk. Her er en Chameleon til 900 laks, for eksempel: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34700468 Litt stiv bruktpris, men la gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt strømforsyning i dag. Endte på en Riot Black Box, kjøpt på 4sound. Betalte 495,- og er verdt hver eneste krone.

Den er støyfri, har åtte 9-volts utganger som deler på 500 mA, og to 12-volts utganger som tar opptil 250 mA hver. Den er ganske svær og tung, men ser tøff ut og lyser litt + at den koster godt under halvparten av en fueltank. Anbefales! :)

Sjekk ut tråden hvor jeg viser framgangsmåten til mitt nye pedalbrett + tilpasset plass til strømforsyningen:

http://forum.gitarnorge.no/topic/45495-hvordan-lage-et-eget-billig-pedalbrett/page__pid__573061#entry573061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.