Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Akkustisk gitar 2500-3000, Heltre lokk, amp, cutaway


buestad

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter en akkustisk cutaway gitar med preamp til 2500+ Jeg ønsker at den skal ha heltre i lokket og ellers så vet jeg ikke så mye.

Jeg har sett litt på Morgan WD5 SCE og Fender CD-140SCE. På gitarhuset.no er Morgan-gitaren på "tilbud" satt ned til 2700 satt ned fra 5600, men den koster 2800 på 4sound.no så supertilbudet tar jeg med en klype salt.

Har lest at Morgan er et norsk merke, og er designet for å tåle norsk vær. Ser for meg at det er en fordel om jeg skal ha med meg gitaren ut i skjærgården...? I tillegg tenker jeg kanskje at jeg betaler mindre for merket om jeg kjøper Morgan og får mer gitar enn om jeg kjøper Fender. Er jeg inne på noe eller på jordet?

Finnes det andre gode alternativer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en fender t-bucket som kosta 2300. den har ikke heltrei lokket men til den prisen har jeg enda ikke hørt noen bedre.

hvis du absolutt skal ha heltre i lokket bør du sjekke ut Fender Sonoran SCE koster ca 2500 og har ganske lik lyd som min- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den prisklassen ny fra butikk mener jeg at Ibanez er de som lager de desidert beste instrumentene, av det jeg har prøvd. Dersom du ser på bruktmarkedet kan du også finne gode gitarer fra Yamaha og Art & Lutherie.

Yamaha har også gode gitarer med nypris i dette sjiktet, men jeg mener at Ibanez er hakket bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte min datter en Ibanez AW250ECE RTB rett før jul, veldig god og fin gitar. Kostet da rundt 3500 hvis jeg husker rett. Ingen tvil om at det var den beste i prissjiktet av de jeg testet. Har også innebygd tuner.

Hun har brukt den på konsert også (for å skryte litt av henne :) )...

http://www.zimbio.com/Guitars/articles/v0Fv0aseuVU/Ibanez+Aw250ece+rtb+Acoustic+electric+Guitar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez har noen skikkelig gode noen... jeg ble nylig tilbudt en AW40 med Tree of Life Inlays i halsen på rebel music i trondheim for 1900 kr!!! nypris er vel 4000. grunnen var en ripe i lakken. desverre hadde jeg akkurat kjøpt meg en mye dyrere furch. ja jeg sier desverre..i forhold tilprisen så er ibanezen mye mer gitar for pengene...ihvertfallmed det tilbudet jeg fikk:)

Endret av gage1103
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de merkene som er nevnt her så er vel Morgan det du får minst for pengene for. Heltre lokk eller ei. i den prisklassen er det ofte det samme om du velger laminat eller heltre da de bruker det billigste treverket som ofte er skåret for tykt. Laminat kan egentlig være bedre .(i den prisklassen vel og merke.)..ibanez er vel et av unntakene) og så er det jo en kjensgjerning at hvis du dropper tuner og preamp/pickup så får du mye mer for pengene:)

Endret av gage1103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez har noen skikkelig gode noen... jeg ble nylig tilbudt en AW40 med Tree of Life Inlays i halsen på rebel music i trondheim for 1900 kr!!! nypris er vel 4000. grunnen var en ripe i lakken. desverre hadde jeg akkurat kjøpt meg en mye dyrere furch. ja jeg sier desverre..i forhold tilprisen så er ibanezen mye mer gitar for pengene...ihvertfallmed det tilbudet jeg fikk:)

Jeg hadde den gitarn, og halsen var aaaaaltfor tynn....

Så tynn at gitaren gikk lett ut av tune når jeg satt litt tilbakeoverlent og spilte, pga venstrehånda "dro" gitarhalsen ned slik at strengene strammet seg. Det er ikke tilfelle på min nåværende '88 modell Epiphone by Gibson som har en tømmerstokk av hals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde den gitarn, og halsen var aaaaaltfor tynn....

Så tynn at gitaren gikk lett ut av tune når jeg satt litt tilbakeoverlent og spilte, pga venstrehånda "dro" gitarhalsen ned slik at strengene strammet seg. Det er ikke tilfelle på min nåværende '88 modell Epiphone by Gibson som har en tømmerstokk av hals.

hmmm kanskje jeg hadde flaks som ikke slo til da:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Hagström? Jeg simpelthen elsker de, de er fantastiske å spille på, og koster ikke skjorta i forhold til hva du får. Også ser de unektelig pene ut da :blush:

Enig hagstrøm gitarene se unektelig veldig bra ut...er de like gode å spille på så er det jo røverkjøp det:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg har undersøkt litt mer og sett på de merkene dere nevner. Jeg kommer nok til å kjøpe på gitarhuset.no fordi det virker som de har bra priser og jeg bor like ikke langt unna lageret/butikken deres så jeg får prøvd gitarene der. Av Ibanez så har ikke de så mye i min prisklasse, heller ikke Hagstøm eller Stagg. Jeg skal teste Fenderen (CD140-SCE) og en Takamine EG220 til samme pris (2700) som er satt ned fra 3495.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.