Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Hot Rod Deluxe og Kustom Defender


Anbefalte innlegg

Det er en fyr som lurer på om jeg har lyst til å bytte min Kustom Defender mot en Fender Hot Rod Deluxe. Jeg spiller for det meste rock. Noen som kan fortelle meg fordeler og ulemper ved denne ampen? Er dette et godt bytte?

Linker også med finnannonsen: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34605280

Endret av Tandbergern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du bruker også en del pedaler. Da kan ikke en Fender slå feil. Den har også en ganske bra "dirty" channel.

Nei, det har den vel i grunnen ikke. Den låter bra clean og spiller høyt før den brekker. Pedaler tar den også bra, men om den er er et bedre valg for deg, er det jo kun du som kan svare på. Prismessig, ser det vel ut til at Fenderen er hakket dyrere ny i butikken, men du bør jo ta hensyn til stand på de aktuelle ampene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har den vel i grunnen ikke. Den låter bra clean og spiller høyt før den brekker. Pedaler tar den også bra, men om den er er et bedre valg for deg, er det jo kun du som kan svare på. Prismessig, ser det vel ut til at Fenderen er hakket dyrere ny i butikken, men du bør jo ta hensyn til stand på de aktuelle ampene.

Det kommer jo hovedsakelig an på hvordan du bruker kanalen egentlig. Chrunchy tones taklern bra syns jeg, men til det mest heavye av gain er den kanskje ikke optimal, nei. Det er ikke mange fender amper kjente for å være heller.

Hva er forskjellen på limited edition og en standard?

Etter hva jeg vet: hovedsakelig utseende. Annet stoff som er trukket over. En annen høytaler inni er selvfølgelig tenkelig.

Endret av OsloGutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Limited edition av de ampene der pleier vel å ha bedre element også. Men vrengkanalen er jo ganske ubrukelig. Har hørt at de nye (III?) skal være bedre men... Ville heller gått for en Blues Deluxe eller en Peavey Classic 30. Sistnevnte har kanon vrengkanal og minst like bra clean som Fender-ampene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter har jo her et konkret tilbud om å bytte sin Kustom Defender mot en Fender HotRod Deluxe som han spekulerer på, så utgreiinger om masse andre ampers fortreffelighet på den ene og andre måten er kanskje litt bortkastet? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis man uansett bruker mye vreng-pedaler (noe som jeg gjør) er denne Hot Rod Deluxe et bra valg? Den forsterkeren jeg har nå, altså Kustom Defender, bruker jeg bare vreng-pedaler, altså jeg bruker ikke å vrenge lyden. (skru volumet så høyt, at forsterkeren vrenger seg). Er Hot Rod et bedre valg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkeren du nå bruker har kun en kanal, og vil dermed aldri få krystalklar lyd på veldig høyt volum. Den låter ikke spesielt bra med pedaler heller. Som sagt har jeg hatt en blues deluxe (ganske close Hot Rod deluxe), og den elsket pedaler.

Som sagt er Fender-amper kjent for å elske pedaler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.