Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp! Strøm fra gitaren og støy :|


Alextwokay

Anbefalte innlegg

http://soundclick.co...cfm?id=11613034

For noen dager siden dukket denne rytmiske støyen opp.

Kommer også mye knitring i tillegg når jeg tar på metalldeler på gitaren, får også tidvis litt strøm i meg.

Har kommet frem til at det ikke er noe feil med utstyret da jeg får samme støyen fra flere forskjellige komponenter. F.eks en studiomonitor som kun er koblet rett i veggen gir også denne rytmiske "buzzingen".

Hva kan ha skjedd i huset og hva kan evt. gjøres?

Er temmelig grønn på alt som har med elektrisitet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde jordingsfeil for noen år siden, et øyeblikk for en elektriker å bekrefte det. Utbedringen ble ganske dyr, gammelt hus med mange sammenslåinger av jord. Kan være livsfarlig da vannrør ofte er brukt som jordingspunkt, gjerne i nærheten av der vannrøret kommer inn i huset. Var plaget med at lyspærer gikk, støy på lydutstyr, støt fra vannkraner osv. Jeg vil mene at jeg fikk svidd av et par hovedkort på maskiner som stod på en kurs i huset, har nå hatt samme media maskin på samme kurs i over to år uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør også unngå å ta på elektriske apparater og vannkraner samtidig til dette har blitt undersøkt. Har du et mulitimeter? I såfall kan du foreta en enkel test selv, det skal være like mange volt til jord fra begge lederne i en jordet kontakt. Er det ikke det, så er det jordfeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering:

Den merkelige støyen forsvant for en par dager siden helt uten videre, kom elektriker hit i dag og kunne ikke finne noe feil.

Det var jordfeil i garasjen til huseier, men strømmen hadde visstnok vært av der.

Jeg henter nå strøm fra en kontakt på kjøkkenet som gir meg generelt mye mindre støy,

men den fæle ulyden ble borte av seg selv mens jeg var koblet i den forrige kontakten.

Jordfeil kunne visst komme og gå og i værste fall være noe feil hos en nabo.

Takk for gode råd til en elektrisk utfordret stakkar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hendte i går med meg. Jeg holdt i et digitalkamera som var koblet i pc-en. Jeg holdt gitaren samtidig. Da kom jeg borti båndene med armen og jeg fikk støt. Det var ikke et veldig kraftig støt, men jeg fikk litt vondt. Skyldte dette rett og slett at strømmen gikk fra pc-en til gitaren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.