Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye pickuper i Strat


Roger Wilco

Anbefalte innlegg

Er rimelig sikker på at Hot Stacks finnes fortsatt, uten at jeg har mulighet til å sjekke akkurat nå. Men jeg mener at de tiltrakk seg min oppmerksomhet da jeg bladde gjennom SD sine sider etter en p90 i singlecoilformat (fant ingen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde Hotrails i en 70talls Fender strat, helt greit men langt fra de kuleste jeg har prøvd, skal sies at den gitaren var rævva men jeg har også prøvd de i andre gitarer.

Hadde heller gått for Hot Stacks hvis de finnes enda. Dette var pickupen Dan Huff og flere brukte i "gamle dager"

Dave Murray og Janick Gers i Iron Maiden bruker Hot Rails, så jeg trodde det var heftige saker :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dave Murray og Janick Gers i Iron Maiden bruker Hot Rails, så jeg trodde det var heftige saker :huh:

Kan nok ha litt å gjøre med at de er 3 gitarister og, kan bli mye rot hvis alle har fete humbuckertoner.

Hotrail blir litt en mellomting mellom humbucker og singlecoil.

Nå er ingen av Maidengutta særlig opphengt i "boutique" utstyr heller virker det som.

Har jo alltid vært Adrian Smith som har hatt den kuleste lyden i Maiden og da hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dave Murray og Janick Gers i Iron Maiden bruker Hot Rails, så jeg trodde det var heftige saker :huh:

Janick bruker vel ikke hot rails. Han bruker en JB.jr i bridge - og resten er vanlige singlecoils.

Kan meddele at jeg nettopp satte inn en Hot Rails i straten min. Elsker hotrails!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janick bruker vel ikke hot rails. Han bruker en JB.jr i bridge - og resten er vanlige singlecoils.

Kan meddele at jeg nettopp satte inn en Hot Rails i straten min. Elsker hotrails!!

Ikke at det er en jævlig relevant diskusjon, sånn egentlig, så jeg beklager at jeg svarer. Det er mulig Janick har bytta til JB jr nå, men jeg er ganske så sikker på at jeg har sett ham med Hot Rails i bridge på en eller annen dvd. Hvilken DVD må gudene vite. Antakeligvis Rock in Rio.

Jeg hadde også en Hot Rails i strat'en min tidligere, sammen med en Duckbucker i neck. Vanvittig dårlig match, siden Hot Railsen var superhot, og Duckbuckeren var ganske slapp, så når ting var volummessig godt stilt inn til Hot Railsen så hørte man jo knapt Duckbuckeren, men begge to var finfine pickups såvidt jeg kan huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintage vibe ja. Bare sjekk at utfresingene i straten din er dype nok da disse er en del større enn tradisjonelle single coils.

Damn... Må jeg til med hoggjernet tro?

Men seriøst, er dette noe jeg kan gjøre selv? I såfall, hva slags verktøy trenger jeg? Har ikke erfaring med å jobbe med slikt, men jeg er ikke født med ti tommeltotter heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har en Fender CS Texas Special i bridge på strat'en min, og den låter så fantastisk tøft at jeg har griselyst til å investere i neck- og middlepickup i samme serie. Låter klart, fint og definert både cleant og med vreng.

This is the pickup that redefined the Texas blues sound! Texas special™ pickups boast plenty of midrange chirp, crystal highs and tight bass along with increased output. These overwound calibrated pickups use alnico 5 magnets and enamel coated magnet wire. The middle pickup is reverse wound/reverse polarity for hum canceling in positions 2 & 4. Sold only as a set of three. Includes all mounting hardware.

+1 for denne!

Jeg kjøpte et sett brukte (dvs. tatt ut tvert selgeren kjøpte gitaren for å sette inn Frahlin) TexMex til min 80talls Tokai Strat.

Perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.