Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye pickuper i Strat


Roger Wilco

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Finnes så mange fine single coiler, men man vet ikke hvordan det låter før man har satt dem i den aktuelle gitaren.

Jeg har div Suhr, EMG, Tyler, DiMarzio Virtual vintage/Area 58 ogAndersonpickuper i strattene mine.

Men ville helt klart ha testa Suhr Landau og FL60 for vintage med mer output feelen.

Tyler har også jævlig bra pickuper men de er kanskje litt dyrere enn de andre? husker ikke helt.

Har også deres Hot lauras men favoritt Tylermikkene(sc) er Stingrays som låter veldig fett.

Andre merker som har mye bra er Lollar, Lindy Fralin og Bareknuckles

Vil du ha støyfritt er både Virtual vintage serien til DiMarzio og EMG SA gode alternativer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter: Du har selvsagt forsøkt å eksperimentere med pickup-høyde?

Det _kan_ være noe å hente der, ikke koster det noe å prøve seg frem heller.

Når det er sagt - jeg bruker SD's Quarter Pounders på min strat (middle og neck i kombinasjon med humbucker i bridge) og de er ikke akkurat stille og forsiktige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare gode erfaringer med Bare Knuckles, og velger dette når jeg skal ha noen med mer fres i til telen min. Det sagt har jeg en HSS strat med Lace pickups som låter veldig bra til det meste. Lace gold i neck, mid og Lace red (helst dually) i bridge har jeg ingen problemer med å anbefale. Disse støyer mindre enn de fleste singlecoils og er langt ifra så snille som enkelte skal ha det til ( det er helst folk som aldri har eid dem selv som hevder dette).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør de sikkert og det har vel også blitt nevnt, men det er vel fortsatt lov å nevne alternativer for de av oss som syntes det låter bedre en de som Fender tilbyr eller har du kjørt deg helt fast i G&F om dagen? Du river sikkert av noe av den gamle skiten som sitter på din og hiver i noe BK.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for overveldende respons! Til og med PM fra Mr. Pickupmaker himself! Det er mange interessante forslag og jeg har virkelig fått noe å tenke på. Skal lytte til lydklipp og kaste meg over lektyre så jeg kan gjøre et mest mulig informert valg.

Siden ingenting er bestemt, er det bare å komme med flere forslag!

Hva med humbuckere i singlecoilstørrelse? Eller P90 i singlecoilstørrelse? Er som sagt ikke avhengig av at resultatet låter "Strat".

... og jeg har forsøkt meg med skrujernet for å endre pickuphøyden uten ønskelig resultat.

... og det bør kanskje nevnes at tonepot nr. 2 går til bridge pickup, uten at jeg syntes det nødvendigvis var en god ting...

Endret av Roger Wilco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan lett anbefale Suhr, jeg også. Har selv FL i Suhren min. Låter helt konge. Beste SCene jeg har prøvd.

For å unngå evt forrvirring så heter disse nå bare Suhr Landau hvis noen skulle ha lyst til å sjekke de ut nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seymour Duncan's Hot Rails kan vel være noe å foreslå :) Jeg har ikke prøvd dem, men vurderer å sette en i bridgen på straten min :D noen som har erfaring med disse eller noe å si? Har også hørt at det går ann å splitte disse slik at man kan få singelcoil-lyd også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seymour Duncan's Hot Rails kan vel være noe å foreslå :) Jeg har ikke prøvd dem, men vurderer å sette en i bridgen på straten min :D noen som har erfaring med disse eller noe å si? Har også hørt at det går ann å splitte disse slik at man kan få singelcoil-lyd også :D

Hadde Hotrails i en 70talls Fender strat, helt greit men langt fra de kuleste jeg har prøvd, skal sies at den gitaren var rævva men jeg har også prøvd de i andre gitarer.

Hadde heller gått for Hot Stacks hvis de finnes enda. Dette var pickupen Dan Huff og flere brukte i "gamle dager"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.