Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skruevalg til Fender SC pickups


Meum

Anbefalte innlegg

Hei, ble NGD igår. En forglemt '07 Jeff Beck strat som trenger litt omsorg.

Pga noe overflaterust hadde pickupskruer blitt bytta, og de nye er tydeligvis for korte, prøver man å senke coilsene noe særlig løsner hele coilen. Ikke noe gigantisk problem, men ser på nye skruer nu.

http://www.gitarist.no/products/skrue-for-hoydejustering-av-singlecoil-vintage-rustfri

Skal jeg ha vintage eller vanlig?

Har også et spørsmål angående downtuning, er det nødvendig med full justering hvis man bare dropper dyp E-streng til D når man har flytende trem?

Angående rusten så sjekka jeg elektronikken 2 og 3 ganger uten noe skurring på noe nivå/pickup valg, åpna baksida igår og 1 av 6 skruehull hadde noe rust, ellers var innmaten helt rustfri. Sjekka også jackinngangen og fant ikke noe tegn til rust der. Kan det fortsatt ha sneket seg inn litt ugang i elektronikken?

Ellers var overflaten flawless, perfekt hals, ingen ytre fuktskader eller defekter. Moro med ny fjøl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg ha vintage eller vanlig?

Forskjellen er om hodet på skruen er forsenket eller ikke - så det som avgjør hva du skal ha er om plekterbrettet har forsenkede huller eller ikke (traktformet hull for skruene)

Har også et spørsmål angående downtuning, er det nødvendig med full justering hvis man bare dropper dyp E-streng til D når man har flytende trem?

Du kan jo prøve og se hva du synes, hvis du ønsker å veksle mellom std og drop. Men skal du permanent bruke drop ville jeg definitivt justert tremolo ja.

Kan det fortsatt ha sneket seg inn litt ugang i elektronikken?

+

..sjekka jeg elektronikken 2 og 3 ganger uten noe skurring på noe nivå/pickup valg

Det er vel lite som tyder på det?

Det er generelt lite "snikende" elektronikkfeil på en gitar - du registrerer/hører fort om noe er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.