Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikkvitenskap på UIO


JonGros

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har søkt på musikkvitenskap på UIO til høsten, men for å komme inn der må jeg har en praktisk og teoretisk prøve.

Den praktiske delen er så og si i boks, men det er den teoretiske delen jeg trenger litt hjelp.

Noen som har hatt denne prøven de siste årene? Hvor "dypt" går de? Hvordan vinkler de spørsmålene?

Rett og slett hvor vanskelig er egentlig denne prøven?

På forhånd takk!

Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg går musikkvitenskap i Trondheim, så kan forlkare litt hva teoriprøven gikk ut på her da jeg tok den i 2007.

-skrive ned melodier som blir spilt. man får gjerne oppgitt toneart og starttone

-skrive ned en akkordrekke. man får gjerne oppgitt første akkord. mener å huske at det ikke var avanserte akkorder, stort sett treklanger.

-skrive ned en rytme. man får gjerne vite taktart og tempo

-akkordanalyse, altså skrive ned besifring på en akkordrekke som står skrevet med noter.

Om det er en person som spiller melodiene/akkordene og klapper rytmene eller om dette blir spilt av på CD kan sikkert variere.

Da jeg tok prøven måtte man ha 50% riktig for å kunne få lov til å ta den praktiske biten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.