Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterkeren min døde!


Anbefalte innlegg

Var nok denne som var synderen ja!

20120501_164426.jpg

Har klipt vekk den nå, og bare loddet beina sammen, kortsluttet den altså.

Men var så uheldig å knuse det ene el84 røret, så jeg vet enda ikke om den funker, men det er hvertfall during, og måler spenning på sekundærsiden nå :) Også så jeg at det såvidt gløder i preamprørene, selvom jeg bare hadde den på i noen sekunder for å måle.

Regner med at det ikke er mulig å spille med to/fire rør kobla inn, slik som det funker med el34? (ettersom jeg leste lengre oppi her at de fire røra var i serie) ;)

EDIT: regner med å fortsette uten denne termo-sikringen, ampen var dårlig plassert av meg oppå en stol hvor rygglene dekte hele baksiden av ampen, slik at det ble veldig varmt inni der. Skal alltid plassere den åpent nå, og montere inn en liten 230v vifte som alltid skal blåse inni der ;)

Så får man spelle til det brenner! :D

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banditen min har fungert helt fint uten sikringen, men den brukes på litt mer fornuftige lydnivåer nå enn vi hadde tidligere :) Det er slett ikke dumt med en vifte baki siden røra gir fra seg en del varme også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er i live igjen nå!

Kjøpte et JJ rør på 4sound, og det kommer lyd. Det er litt rar lyd, og selvom jeg har volom på 0 så er det enda lyd, også forandrer den litt karakter etterhvert som jeg skrur oppover på master, til jeg kommer til rundt 3-4, da blir den normal igjen, og spiller skikkelig bra.

Også når jeg slår på ampen og spiller, så fader volumet inn og ut et par ganger før det blir normalt, selvom jeg ikke rører masteren... Kan ha noe med at preamp røra er litt shabby også, eller at det ene av de fire EL84 røra er av et annet merke. Det er autobias på classicen, og den blir sikkert forvirra eller noe da det plutselig står et annet rør der som ikke passer med dem tre andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.