Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Custom Shop Stratocaster... HJELP!


Hallstein

Anbefalte innlegg

Det har seg nå slik at jeg skal handle Fender Custom Shop Stratt.

(Nei folkens, jeg skal ikke ha verken Suhr, Tyler, G&L eller noe annet som ikke er Fender CS)

Budsjettet er 20k max. men ikke mer enn 20k, vil ikke legge mer i gitaren.

Helst brukt såklart, både ebay, forumitter (thegearpage o.l.) er intressant.

Det eneste jeg VET jeg vil ha, er en lett til en medium relicjobb (Vil ikke ha en strøken gitar), fargen kan være hva som helst bortsett fra gull, blå, grønn. Foretrekker Hvit, sort, sunburst og blonde. og halsen må være relativt tynn.

Jeg vet ikke hvordan halstykkelsene er på Fender CS 56, 60, 62 osv, så der må noen hjelpe meg litt. Jeg er vant til en Gibson Les Paul Classic fra 1990 med tynnetynn hals, og den bør ikke være så veeldig mye tykkere enn det iallefall. '58 gibson halstykkelse går fint, men '57 blir litt i drøyeste laget.

Jeg vet heller ikke særlig mye om pickups, men vil ha noe som låter strat, uten å være FOR bright (Partocasteren jeg hadde var überbright)

Jeg vil også ha relativt lav action med .009 eller .010 strenger, vintage tremolo og halsen må ikke være alt for sticky. (En klassekamerat av meg har en '79 stratt som har gripebrett i lønn som er relativt sticky å spille på :( )

Noen som med denne infoen klarer å finne ut hva som er den "perfekte" gitar for meg? Som sagt, jeg er relativt blank, og det er ingen sjapper i nærheten som har CS gitarer inne som jeg kan prøve. (4sound i Trondheim har kun 1 Fender CS Telecaster inne, og det hjelper meg ikke nevneverdig.)

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, fra min erfaring angående halstykkelse.

54-55 = Tykk D profil, kanskje den tykkeste av de alle...CS Nocaster relic og CS Les Paul R7 som jeg eide hadde begge veldig like halser. Veldig tykke.

56 = Tykk men soft V profil

57 = V profil som er tynnere enn 56. Kommer både i hard og soft...soft er mer som en C, mens hard er ganske V.

58 = D profil, men mindre enn tidligere.

59 til 65 = Variasjoner av C og D profil. Har eid en CS 62 strat som hadde rimelig slank C, men samtidig hatt en 63 strat som hadde mye tykkere hals.

Om du ikke vil ha sticky neck, så er nok relic rette veien å gå.

Ut fra dine preferanser, så ville jeg nok ha lett etter en 62 strat (Re-issue, Custom Shop) med slank hals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg CS stratt fra wildwood for 2500$?.... Det meste jeg har browsa gjennom har kosta ca. 3000+

Jeg henvendte meg nettop til Wildwood mtp kjøp av en akustisk gitar. Prisen på nettsiden var 3599USD, men jeg får den for 2800USD, inkl free shipping innad i USA (flott siden jeg bruker jetcarrier) Altså over 20% rabatt på en allerede rabattert pris i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg CS stratt fra wildwood for 2500$?.... Det meste jeg har browsa gjennom har kosta ca. 3000+

Hmmmmmm, som vanlig et særdeles løst forhold til budsjetter jeg vettu. Ække så god på kompromisser.............. Tenkte bare å tipse om et bra sted å få tak i en fet Fender CS. Prøvde en MB strat til en kompis når vi var i LA i fjor og han gjorde det. De hadde tre like inne og plukka ut den feteste av de og den var faktisk jævla fet ass. Har inntrykk av at gutta på Wildwood er til å stole på. Ellers kan du jo ringe Trond på bekkestua å høre om han vet om noen bra til salgs. Han er jo borti mye rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henvendte meg nettop til Wildwood mtp kjøp av en akustisk gitar. Prisen på nettsiden var 3599USD, men jeg får den for 2800USD, inkl free shipping innad i USA (flott siden jeg bruker jetcarrier) Altså over 20% rabatt på en allerede rabattert pris i mitt tilfelle.

Sendte like så greit en mail til wildwood med mine ønsker, og hva jeg kunne få for 2000-2800$ Jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.