Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Liten sak som fikset intonasjonen!


Ichi

Anbefalte innlegg

Hvordan vil en slik dingsboms som det her fungere på en Gibson RD stemt i drop c mon tro? Har justert og intonert meg blind på laveste C på den og den blir bare ikke bedre. Alle de andre strengene er så og si perfekt, men denne må jeg stemme en kvarttone lavere for at den skal høres bra ut når jeg slår løst. Innsikt om produkt og bedringer mottas med takk!

Har du senka strengene etter å ha gått opp i tykkelse? Når du senker strengene en del eller går over til tynnere strenger må du dra sadlene mot halsen, spesielt på de tykkeste strengene. Hadde samme problem med en annen LP hvor sadelen på lav E ikke gikk langt nok bak, og bytte til ny bru med lengre justeringslengde (Gotoh Tunomatic) slik at sadelen kunne intoneres riktig var løsninga. Så lenge du ikke har problemer bare i de første bånda er nok det løsninga. Har du problemer kun med E-strengen ville jeg limt på en liten beinkloss på oversadelen kun på E-strengen for å korrigere i den enden.

Endret av Ichi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nøtt vil jo hjelpe på åpne strenger, for veldig mange er grep er ikke åpne strenger et alternativ. :) Jeg har spilt på flere gitarer med TT bånd, og om du lukker øynene og spiller så merker du ingen forskjell, bortsett fra at at visse ting låter bedre. Sleng på en Evertune stol, så har du en gitar du kan leke deg med lenge før du må stemme - Tommy Denander er vel den som har dette og gjør en god del klinikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.