Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD! Orange Dark Terror


lokmund

Anbefalte innlegg

bf7d04f68fa011e1a92a1231381b6f02_7.jpg

Har ikke sjans til å kjøre den høyere enn 1 på volum i heimen uten mer demping av rumbling under kabinettet, men fy. FY for en fantastisk sak! :) For de der ute som leter etter en hjemmeamp med rør og mindre watt så anbefaler jeg denne sterkt til higain-hoder. Blackstar HT-5 var høyt oppe på vurderingen, men konklusjonen etter timesvis med testing er at denne rett og slett har sjel! Bruker for øyeblikket et lånt Blackstar 1x10 kabinett så den låter ikke like gromt som med Orange 2x12, men så snart jeg finner en som skal kvitte seg med et slikt blir det ultimat lyd i stuggu. Om noen ønsker lydklipp av en spesiell sjanger er det bare å hyle ut! :)

http://soundcloud.com/lokealexander/post-riff-x-2-test

(jeg evner tydeligvis ikke å legge inn widget her, så dere får klikke. pinlig. :P)

Endret av rahnvu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Skal lage noen lydklipp snart, må bare finne fram igjen e906. Har begynt å synes at SM57 låter dårligere. Mulig jeg banner i gitarinnspillings-kirken, men smak er som bak. :)

Noen spesielle ønsker på klipp? Sammenligninger? Har dessverre ikke kamera, så blir kun soundcloud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den låter ganske så nydelig på smågain faktisk! Synd jeg ikke får kjørt på med litt volum her. Skulle gjerne hatt flere xlr-inn på lydkortet også, men får kun plass til Sennheiser e906 nå, ellers hadde jeg tatt med en kondis på signalet også. Legger ut noen post-rock/metal klipp straks (tenk Cult Of Luna, ISIS osv.) :)

Disse er da mikset og limitert, fyi. Er ikke totalfornøyd med lyden Blackstar 1x10 gir denne her ampen, den yter absolutt ikke sitt beste sammen med dette kabinettet. Satser på å høre fra et visst forummedlem snart slik at 2x12 kommer i hus om ikke så altfor lenge.

Har enda ikke prøvd den på Black Dahlia aktige ting, men når jeg satt og riffet på butikken kjørte jeg litt gothenburg-riff og det låter makt! Den vil dog aldri bli like "ren og tight" som f. eks. 5150. Om du hører på dem, Så bruker Norma Jean Orange ekslusivt, det gir kanskje et inntrykk av generelt lydbilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.