Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

E-drums


Fremmed

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har spottet en viss entusiasme for tromming hos guttungen på drøyt fire år, og har en plan om å kjøpe et elektronisk trommesett til ham.

Har dere noen tips til noe i skjæringspunktet hyggelig pris og bra kvalitet? Det eneste kravet er egentlig at det må være forholdsvis kompakt for ikke å stjele all gulvplassen, men jeg vil jo fortrinnsvis finne noe som kan snakke midi, og som kan bygges ut etterhvert.

Jeg vet ingenting om slikt fra før, så la meg øse av forumets visdom. :)

Takk for oppmerksomheten.

--Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roland TD-XX er bra greier. Styr langt unna HD-X!!

Fordi?

Grunnen til at jeg spør er fordi dette er det mest kompakte og transportable man får. Sammenligningstester tilsier også at det er grei standard på dette (sammenlignet med det som er like billig eller billigere). Det er vel hovesaklig pedalene som ikke føles ekte, siden de ikke har ekte mekanikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at de aller aller fleste fireåringer vil leke. De vil ikke lære å spille trommer, slik som gjerne den stolte far vil at de skal lære.

Jeg har eldre barn enn deg, og har "kastet bort" masse penger på instrumenter opp gjennom årene som aldri har blitt brukt. Misforstå meg rett, jeg anger ikke, fordi de har hatt muligheten, men det er ikke sikkert at det blir helt slik som du ser for deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi?

Grunnen til at jeg spør er fordi dette er det mest kompakte og transportable man får. Sammenligningstester tilsier også at det er grei standard på dette (sammenlignet med det som er like billig eller billigere). Det er vel hovesaklig pedalene som ikke føles ekte, siden de ikke har ekte mekanikk.

trådstarter er ute etter noe som kan bygges ut, HD-3 har så å si ingen utbyggingsmulighet. Settet har også helt grusomme pedaler som ikke er justerbare. Da er det like greit å kjøpe et leketrommesett i en lekebutikk, som igjen drar oss inn på poenget til CF. Kanskje like greit å la poden teste et leketøy før man man investerer for mye i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror et leketrommesett er like lurt i første runde. Det er jo ikke slik at utviklingen står stille i digitaltrommeverdenen heller, og man får et mye bedre trommesett om noen år for de samme pengene hvis man lar poden leke på et leketrommesett en stund først.. Det å få en fireåring til å være forsiktig med et "ekte trommesett" der man kanskje ikke skal drive med kobling av ldninger, ratting på kontroller, slåingmed stikker på alle bokser se om sysaksen til mor kan klippe over ledningene eller ikke, kan være en utfordring. Barn leker med ting på andre måter enn det ting ofteer beregnet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror et leketrommesett er like lurt i første runde. Det er jo ikke slik at utviklingen står stille i digitaltrommeverdenen heller, og man får et mye bedre trommesett om noen år for de samme pengene hvis man lar poden leke på et leketrommesett en stund først.. Det å få en fireåring til å være forsiktig med et "ekte trommesett" der man kanskje ikke skal drive med kobling av ldninger, ratting på kontroller, slåingmed stikker på alle bokser se om sysaksen til mor kan klippe over ledningene eller ikke, kan være en utfordring. Barn leker med ting på andre måter enn det ting ofteer beregnet for.

word
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... Siden vi snakker om en fireåring, så er jeg nok enig med Castor. Kjøp noe ukomplisert og rimelig, gjerne en form for leke. Vær forberedt på at ting vil gå i stykker og at det kanskje ikke er en interesse som varer. Jeg har selv en niåring som har begynt med slagverk i korps nå, og er snart på jakt etter noe å bruke hjemme. I korpset spiller han nå på hi-hat, skarptromme og stortromme.

Det er uansett vanskelig. Ved opplæring av en fireåring ville jeg fokusert på lek i større grad enn for en eldre nybegynner (det gjelder nesten uansett i den alderen, tror jeg)

Denne tråden synes jeg var interessant (handler om spilletimer i slagverk for fireåringer):

http://www.drummerworld.com/forums/showthread.php?t=49515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt, så vil ikke et digitalt trommesett til 50 tusen gi følelsen av et ekte trommesett.

Men med ordentlig monitorering/gode hodetelefoner er det pokker ikke langt unna!

Vil også nevne at Roland-settene tåler mer enn man tror. Ja, jeg er helt enig i at en 4-åring, om dette er eneste i familien som skal ha glede av det, klarer seg lenge med leketøy, men brodern har et Roland TD-9K, og en sønn som har spilt på det siden han var 4. Det tåler litt juling, også lydmodulen, og ift å klippe kabler så bør vel ikke en 4-åring løpe med saks uten tilsyn uansett? Om far også har interesse for å spille på dette er et elektronisk sett en fornuftig vei å gå, og hvis man vil ha noe som er så billig som mulig uten å låte og føles drit så vil jeg anbefale DTX-settene til Yamaha. Disse har relativt nylig kommet i nye utgaver som jeg ikke har prøvd, men den gamle versjonen, DTXplorer, var veldig mye bedre å spille på enn Rolands HD-sett, og koster også noe mindre. Helt greit sett for å leke med hjemme, og det låter ikke så galt heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.