Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som bruker DFH og Superior her?


Sorg

Anbefalte innlegg

Har Superior og DFH. Bruker dette nå til en preproduksjon. Musikken er metall.

Lurer på hvordan dere pleier å justere lyd, etc. Hvilke trommer velger dere, osv? Legger dere skarp, basstromme, på egne spor i Cubase og gjør EQ der? Lar dere trommene forbli på et spor i Cubase og gjør all mix i Superior?

Har hørt at lydene i DFH er bra fra før og at man ikke bør tukle for mye med de. Mitt førsteinntrykk er dog at det bør kunne bli vesentlig bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Jeg brukte Avatar først og synes kanskje det er bedre...

Hva mener du med standardkit?

Men ellers, gjør du noen endringer på selve standardlydene?

Standard-settet som er i Superior Drummer. (Altså ikke DFH)

Jeg bruker for det meste Addictive Drums nå, men brukte EZ Drummer tidligere. EZ Drummer rattet jeg en del på, og da sendte jeg hvert spor til et eget spor i Cubase. På Addictive Drums gjør jeg evt. endringer i plugin-software.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DFH må styres unna til enhver pris. Hører det hver eneste gang noen bruker det i sine innsipplinger, kunne liksågodt slått med en blyant på papir og fått bedre lyd. Standard-settet i Superior Drummer er konge! Eneste som ikke alltid strekker til er basstromma, som man lett kan erstatte med AP-Trigga og noen gratis samples. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DFH må styres unna til enhver pris. Hører det hver eneste gang noen bruker det i sine innsipplinger, kunne liksågodt slått med en blyant på papir og fått bedre lyd. Standard-settet i Superior Drummer er konge! Eneste som ikke alltid strekker til er basstromma, som man lett kan erstatte med AP-Trigga og noen gratis samples. :)

Hva er standardsettet og hvor finner man AP-trigga?

Når det er sagt har jeg da hørt mix hvor de har brukt DFH og trommene låter veldig bra. Sjekk Ola Englund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DFH må styres unna til enhver pris. Hører det hver eneste gang noen bruker det i sine innsipplinger, kunne liksågodt slått med en blyant på papir og fått bedre lyd. Standard-settet i Superior Drummer er konge! Eneste som ikke alltid strekker til er basstromma, som man lett kan erstatte med AP-Trigga og noen gratis samples. :)

Hva er standardsettet`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.