Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge-Jam #2 (la oss kalle den "Odd") [Backingtrack]


Anbefalte innlegg

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vel... Nå er jeg snart klar med første miks. Mitt eget bidrag er med, og det er LANGT fra de beste. Det var ikke enkelt, dette.

Likevel synes jeg de beste bidragene ble veldig tøffe, og jeg håper fortsatt på at prestasjonsangsten ikke tar overhånd, og at jeg får inn nok bidrag til en miks til. 4-5 stykker til, kanskje? ;)

Kanskje første miks gir litt inspirasjon til resten? Vet ihvertfall at rocktrond og Truckstop Chuckie har sagt de skal levere. De trenger selskap. :D

Keep it coming!

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det skal være moro. Dette er ikke en konkurranse. For meg som har laget backingtracket er det spennende å høre hva andre improviserer. :)

Jeg vil uansett legge ut en miks til. Dersom det ikke blir nok bidrag (jeg regner 5-6 bidrag som passelig lengde), så får jeg heller gjenbruke soloer fra miks 1. ;)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et ferdig bidrag. Det er på grensen til katastrofalt, men må se om jeg får installert innspillingsprogrammet mitt igjen.

Skal starte på det nå.

Edit: Eller ikke. FInner faen ikke CD'n. Og jeg som for en gangs skyld fikk til noe som kan ligne en solo... jaja xD

Endret av Tell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker et annet program som sequencer og til opptak (Energy XT).

For håndtering av rene lydfiler så er Audacity veldig bra, og jeg bruker også Audacity som tilleggsverktøy for manipulering av (nesten) komplette lydspor. Det er mange gode filtre der som overgår Energy XT.

Audacity vil jeg vel si er obligatorisk uansett. Det er et veldig greit standardverktøy å ha i verktøykassa.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å få inn noen flere bidrag. Det kan vel se ut som jeg ikke får så mye som 5-6 tracks, men jeg har inne ett, og vil gjenbruke fra mix 1 i mix 2 dersom jeg synes det blir for få spor.

Det er bare å komme med flere bidra, men jeg tror jeg kommer til å sette strek etter denne helgen og poste den siste miksen i begynnelsen av kommende uke, slik at vi får rundet av "Odd".

NB. Synes jo Truckstop Chuckie burde ha sendt meg noe, siden han hadde ønsket om odde rytmer som ga spiren til backingtracket. :);)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare beklage at jeg ikke har fått til noe. Vært veldig mye på jobb i det siste, og øvd en del til kommende spillejobber, samt at jeg har hatt jack-kabler gone missing. Disse er nå funnet, og jeg har en frihelg, så jeg skal gjøre mitt ytterste for å prøve å få spilt inn et bidrag i morgen kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.