Gå til innhold
sarge

Gitarnorge-Jam #2 (la oss kalle den "Odd") [Backingtrack]

Anbefalte innlegg

Kommer nok til å prøve meg - men kommer ikke til å høres ut som Yngwie (eller en dårlig kopi engang) om jeg så går inn for det :P

Endret av rocktrond

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Almost there. Og jepp, blir skyhøy wannabeyngwie-faktor. :ninja:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ooook, bidrag sendt. ikke 1000% fornøyd, men ble relativt morsomt. Og first take også!

:)

(Hvis man ser bort fra de 40 førsøkene før den skumle recordknappen ble trykket inn) , men jeg er fullstendig ute av stand til å spille nøyaktig samme solo 2 ganger.

Utstyr: Peavey Predator stratkopi fra sent 80-tall, med Duncan SSL-1 i bridge og en Fender CS 54' i neck.

predator2p.jpg

By blix72 at 2012-03-14

Tidligere i dag koblet jeg ut alle tonekontroller på gitaren, og kom i skade for å koble ut pickupen i midten også, men det resulterte i artig killswitchmoro i soloen :).

Amp. POD Farm 2.5 med "Variaced Plexi" amp, og 250/500ms echoplex delay. Skremmende lite gain, sånn ca SRV. :)

Hjalp heller ikke med 10-48 strenger og høy action (finner ikke den faens lille umbrakoen) :)

action1m.jpg

By blix72 at 2012-04-27

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for bidrag på rekordtid, Amund. Dette er spennende og glitrende teknisk gjennomført. Gleder meg til å høre de andre bidrag også, for her tror jeg det blir stor forskjell mellom tilnærmingene. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow. Om jeg følte meg litt utenfor komfortsonen på backingtracket til condemned så er jeg jo helt på tyttebærtur om jeg skal spille til dette, men jeg skal prøve å koble til GT10'n og kjøre opp noen freshe effekter, så får vi se om jeg får til noe jeg tør å presentere i løpet av helga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner jo at dette ikke blir enkelt, og "Odd" er laget for å være en utfordring. Selv jeg som har skrudd det sammen aner egentlig ikke hvilket jorde det er snakk om. Jeg hører at det ikke er atonalt, og jeg har forsøkt å skalaimprovisere litt over backingtracket og vet at det ihvertfall går an.

"Odd" har to fordeler. Det er uvanlig, både i rytme og skalavalg. Det gjør det 1) utfordrende og 2) åpent for tolkning.

Meningen er at siden man ikke har noen krystallklar sjanger, og det ikke ligner på det man spiller etter til vanlig, så vil det være lettere å være kreativ. Man må "bare" frigjøre seg fra det man gjør til vanlig. Man SKAL ut på bærtur i uvant utmark her. Fordelen er at man selv kan velge hva slags bær man skal plukke. ;)

Endret av sarge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok jeg har laget en greie. Skal prøve å få spilt det inn i helga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg til å motta mer. Har sittet og dratt litt i de virtuelle mikserkontrollene i DAW-programmet, og med Auduns bidrag som "forsøkskanin", så begynner jeg å få tro på at dette kan bli skikkelig kult. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir helt sikkert kult ja. Håper på å få spilt inn noe i løpet av helgen, men garanterer ikke noe, siden jeg ville prøve å få til noe litt mer vellykket denne gangen. Med andre ord må jeg vel øve litt... :)

Moro med slike greier. Det er gøy å prøve seg på noe annet enn man spiller til vanlig, og ikke minst er det artig å høre hva andre her kommer frem til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en ny jam klar, men jeg kan gjerne vente til "odd" er ferdig, om det er uheldig å kjøre to slike parallelt. Jeg lar dere bestemme dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror det er greit å kjøre en av gangen. Jeg tipper vi kommer til å ha moro med dette en lengre periode enn hvis alle hiver seg på og lager sitt eget backingtrack på samme tid.

Ikke noen moderatorpost, altså, bare min ringe mening.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Castor. Kult at folk tar initiativ og lager backingtrack, men det er nok fornuftig å bare ha ett prosjekt gående av gangen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en ny jam klar, men jeg kan gjerne vente til "odd" er ferdig, om det er uheldig å kjøre to slike parallelt. Jeg lar dere bestemme dette :)

Flott at flere bidrar til å følge opp condemneds initiativ. Jeg synes dette er fantastisk moro.

Når det gjelder det du spør om:

Det hadde ihvertfall vært fint å få inn nok bidrag til EN komplett miks før et nytt og kanskje mer mainstream backingspor blir lagt ut. Kanskje du i mellomtiden kan forsøke et bidrag til "Odd" også? Dette er jo ingen konkurranse, og det som er morsomt er jo å høre variasjonen mellom de ulike tolkningene. :)

Kan det være greit å vente med nytt backingtrack ihvertfall til første miks er ute (hvilket betyr at jeg har fått inn minst 5 bidrag)?

Jeg regner ikke med at jeg med "Odd" kommer opp i 3 komplette mikser, slik condemned sin første jam gjorde, men det er litt demotiverende dersom man ikke får ut ihvertfall en miks på backingtracket. Etter det kan man etter min mening legge ut et nytt backingtrack, uten at det foregående dermed behøver å være stengt for bidrag.

Endret av sarge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er enig med dere. Vi venter til denne har roet seg. Jeg skal forsøke så godt jeg kan å bidra på denne. Til nå har forsøkene vært total skivebom. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.