Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge-Jam #2 (la oss kalle den "Odd") [Backingtrack]


Anbefalte innlegg

Truckstop Chuckie ønsket en jam med odde rytmer, og her er mitt tilsvar til dette:

Jeg fant altså ut at jeg ville forsøke en rytme med fire takter, 5/4-5/4-5/4-6/4, 148bpm, og akkordprogresjon basert på en skala jeg har puslet litt med i det siste. Jeg har prøvd å gjøre sporet litt sjangerfritt, og motsto fristelsen til å komme med egne gitarbaserte tolkninger av skalaen i mellomspillet. I dette sporet har jeg kun gjentatt akkordprogresjonen det skal spilles over to ganger, men dette vil utvides i den ferdige miksen ved behov.

Spor for timing:

Basert på erfaringene til Condemned og utfordringene med timing, så ønsker jeg at de som vil bidra baserer seg på dette sporet når man leverer:

Det er et utdrag fra miksen som begynner to takter (en 5/4 takt og en 6/4 takt) før der det er tenkt at man skal spille soloen. Dette gir rom for "opptakt" om man ønsker det.

Slik laster du ned backingtracket som brukes for timing:

- Klikk på nedoverpilen til høyre i ovenstående track.

Ditt bidrag:

Husk at bidraget IKKE skal inkludere det ovenstående timingsporet eller backingtrack, KUN det du har spilt inn. Sporet over er kun for timingens skyld, og det vil mikses slik at ditt spor starter likt med timingsporet. Det gjør ikke noe om de første taktene er lydløse på ditt spor. Det er timingen som er viktig.

Bruk høy oppløsning mp3 (f.eks. 320 kbps) eller wav.

Bidragene kan sendes til gitar (snabela) offerdal.net

Håper mange vil bidra til "Odd". Håper å få nok bidrag til en miks i løpet av en ukes tid (5-6 bidrag er vel ideelt, tror jeg). Setter en foreløpig frist til fredag 4. mai, så får vi se på hva som kommer inn.

Selv om akkordprogresjonen legger noen milde føringer, så gleder jeg meg til å høre hvordan tolkningene av dette vil variere.

Lykke til! :)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fantastisk snedig og tøft backingtrack! Jeg mottar en wah-pedal i dag, noe jeg tror kan komme til nytte her! :)

Takk. Et par hakk under i kvalitet og variasjon i forhold til ditt, men jeg regner med at de kule bidragene som kommer inn vil gjøre det det langt mer spennende enn det er nå. :)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. jeg håpte i det lengste at du overså ønsket til truckstop chuckie. Dette med odde takter, og taktskifte hver eneste takt blir for mye for meg, men jeg gleder meg til å høre bidragene!

Bra tiltak!

Ikke taktskifte HVER takt, da. Det er jo hele tre påfølgende 5/4-takter før den avsluttende 6/4-takten. :D

Jeg syntes også det var vanskelig i starten, men det gikk overraskende kjapt å komme inn i rytmen. En liten halvtime, så er mye gjort. ;)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver du opp kordrekka ozz eller? For oss særs late.................

Hmmm... tenker du på akkordene jeg spiller? Jeg kan gjøre et forsøk, men det er mulig det er avvik i spillingen min fra det ideelle (condemned er nok en mer stødig gitarist enn det jeg er).

Skal vi se... noe sånt? (G er grunntonen om man skulle være i tvil)

| G f | G G# | G f | G# f G |

| c B | c D | c B | G# f G |

| D D# | c D | B c | G# f G |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Et par hakk under i kvalitet og variasjon i forhold til ditt, men jeg regner med at de kule bidragene som kommer inn vil gjøre det det langt mer spennende enn det er nå. :)

Min mening er at kvalitet og variasjon egentlig ikke har veldig mye å si :)

Alle må jo starte en gang, og vi kan jo ikke alltid være på samme nivå hele tiden.

Prosessen er meget lærerik både for de som spiller soloer og for personen som står bak hvert enkelt prosjekt! :)

Stå på! Dette blir tufft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hvordan jeg skal unngå å låte some en skikkelig tvilsom Yngwie-wannabe på dette? :wacko::P

Spanish Phrygian?

Kan hende vi drar å tester Pleix'n til Marsa en dag til uka. Du får si ifra hvis du vil være med. Vet ikke helt hvilken dag enda. Den bør jo helst være ferdig, ha ha ha ha..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt det du har laget før, og "tvilsomt" er ikke en del av beskrivelsen. :)

Hehe, det vil nå vise seg, var ikke lett å spille over dette.

Spanish Phrygian?

Kan hende vi drar å tester Pleix'n til Marsa en dag til uka. Du får si ifra hvis du vil være med. Vet ikke helt hvilken dag enda. Den bør jo helst være ferdig, ha ha ha ha..........

Hehe, om du ikke svir av noen lokale trafostasjoner i mellomtiden! Har tydeligvis masse fri neste uke, så det kan nok passe bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.