Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterkerbygg med utgangspunkt i Hiwatt DR504


Anbefalte innlegg

Ser fint ut !

Vad er det før potmetere du bruker ? Piher ett eller ant ? EDIT ! PEC ser det ut som ! ?

Må få r**a i gir å komme igang orntli' med mitt (mine) 18w amper ... Har to prosjekter her som venter på motivasjon (12ax7 / EF86 head og 12ax7 / vib combo...)

Endret av juzzizhow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greie skjema som følger med kittet? Oversiktlig og greit?

Bygget en Madamp ifjor. Det er jo artig! Kom på ca 2.5k ink moms og alt, men den låter som en amp i 8-9-10k klasse. Men av erfaring, så er dette ting jeg ikke kommer til å holde på med konstant, da det sluker tid! hehe :P Man setter i gang, og plutsellig er det gått 8-9 timer og et par liter med kaffi.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Troll

Det er ikke med verken koblingsskjema eller layout i selve kitet, men en meget detaljert bruksanvisning for hvordan man går frem. Bruksanvisningen er laget i samarbeid med en herremann ved navn Mark Huss, som er en slags guru når det gjelder Hiwatt forsterkere. Koblingsskjema og layouter for forskjellige Hiwatt-typer fra forskjellige perioder finner man på hjemmesiden hans, og det er herifra jeg har hentet disse. Man kan kalle bruksanvisningen for en "Lego-bruksanvisning", som bruker både bilder og tekst.

Det går med mye tid, men nå har jeg lagt meg på en linje der jeg ikke stresser med å få den ferdig. Men, som du sier, det går straks noen timer når man setter i gang ja. Kaffe og lodding har jeg derimot dårlig erfaring med, da jeg blir så skjelven på hånden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, satt og ventet på første kommentar om Kama Sutra! Et bilde jeg fikk av søsteren, men som ikke passet seg på stuen...Hobbyrommet ble derfor midlertidig standplass. At det ble med på bildene så jeg først i ettertid :P Hvilket

Weberkit du tenker på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på en 18W TMB.

Weber har 'summer sale' fram til den 15 juli ! ;-) 10% ... bare husk å bestille/kjøpe litt bedre potentiometere ... Di som fulgt med weber kittene i det siste har vart litt dårlige ...

Bonsaxen : beklager avsporinga ... :-/

Endret av juzzizhow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, spennende! Er vel en av "klassikerne" når det gjelds selvbygg det? :-)

Ja. det er vel det! Har lenge gått og tenkt på å bygge en forsterker bare aldri gjort det. Nå er den hvertfall bestilt ;)

Weber har 'summer sale' fram til den 15 juli ! ;-) 10% ... bare husk å bestille/kjøpe litt bedre potentiometere ... Di som fulgt med weber kittene i det siste har vart litt dårlige ...

Bonsaxen : beklager avsporinga ... :-/

Får se hvordan kvaliteten på dem er når jeg får dem, ellers er det fort å bestille nye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weber har 'summer sale' fram til den 15 juli ! ;-) 10% ... bare husk å bestille/kjøpe litt bedre potentiometere ... Di som fulgt med weber kittene i det siste har vart litt dårlige ...

Bonsaxen : beklager avsporinga ... :-/

Bare å spore av det, bare det har noe med kit å gjøre :-)

Så den er bestilt, Andreas? Da har du morsomme tider foran deg. Husk å lag en byggetråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Aiaiai...Da er jeg tilsynelatende ferdig! HAr gått over forsterkeren med argusøyne for å sjekke om det er noen kald-loddinger, løse ledninger, kortslutninger etc. Ser ingen feil, og har også diodesjekket de forskjellige kretsene, og de leder dit de skal. Jeg er to glass-sikringer unna å fyre opp gampen, noe jeg vil gjøre i ettermiddag. Da vil det vise seg om jeg har laget en bombe, røykmaskin eller fungerende forsterker. Artig at det i brukermanualen står: "Turn on the standby switch and watch for smoke". Må filme seansen i tilfelle jeg skulle dø...

Uansett, her kommer en rekke bilder av de forskjellige "avdelingene" i forsterkeren. Påpek gjerne tydelige feil/slurv, og jeg skal prøve å ikke bli fornærmet ;) Det ble i overkant rotete ved power boardet, men vi får håpe at jeg slipper forstyrrende humming.

Input:

InputSection.jpg

Preamp:

PreampBoardandpots.jpg

Switchene:

Switches.jpg

Sikringer og spenningsvelger:

Fuses.jpg

Output:

Outputs.jpg

Power Board:

PowerBoardandCaps.jpg

PowerBoard2.jpg

VoltageSelector.jpg

Justerbar BIAS:

BIASPot2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.