Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til sang på opptaksprøve for musikklinje?


Neidee

Anbefalte innlegg

Hei, eg spilte de 4-5 første minuttene av The Count Of Tuscany av Dream Theater i fjor. :) Gjekk heilt greit følte eg, og eg fekk 10 av 15 studie poeng. Eg vill heller anbefale og spele noko av det du kan av dt (om du kan det bra nokk), i stedenfor KSE osv... Viser mykje meir variasjon. Men pass på slike ting om timing, vibrato, groove, variasjon osv, det setter de sikkert meir pris på enn berre raske fingre. :) Lykke til! Edit: John Mayer funker sikkert bra og, spessielt om du synger, ettersom du viser både hovud og biinstrument.

Fikk du studiepoeng for å spille opptaksprøve? ;) Fy dæven så lett ungdommen har det i dag! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, er det ikkje det som er poenget med opptaksprøven? :P

Studiepoeng er gjerne noe man får for å ha fullført studier/førstegangstjeneste/siviltjeneste, ikke noe man får på opptaksprøven til musikklinja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studiepoeng er gjerne noe man får for å ha fullført studier/førstegangstjeneste/siviltjeneste, ikke noe man får på opptaksprøven til musikklinja.

Vell, kjansje ikkje studiepoeng er det riktige begrepet, men det øker i allefall kjangsene for å komme inn. Eg fekk skriftilg brev om at eg hadde fått 10 poeng (om det stod studiepoeng er eg ikkje 100% sikker på), men eg hadde 4,4 i snitt frå ungdumsskule, og ifølge rådjever på skulen ville dette bli 5,4 etter opptaksprøven. Desse poenga teller selfølgeleg ikkje etter vgs, men telller når du søker fra ungdomsskule til vgs. :) Endret av Esp_ltd@95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.