Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Da setter jeg i gang med å "herpe" bajatelen min


davidsen

Anbefalte innlegg

Skal pusse ned kroppen, helt til glossynessen er borte, for så å buffe den opp igjen med litt Turtle Wax :D

Gikk berserk på en mex en gang, slipemaskin-massakre til beinet, og så på med vanlig våpenstokkolje. Ble helt prima det... :)

2012425_IMG_3310.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tele er kult. Den kan være alt i utseende: glossy, sunburst, lakkert blank eller matt, reint treverk osv.

Men ikke kall den en arbeidshest! Det er en nisjegitar som er dritkul i mange settinger!

Men EN gitar som er mye mer fleksibel og faktisk ER arbeidshest heter: STRATOCASTER! seff. pga. tre pickups.

Endret av Hank Annicke Noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strat har også bare tre bra lyder (1,2 og 5), så Tele er akkurat like mye arbeidshest. Og posisjon 2 trenger man stort sett bare hvis man skal spille Sweet Home Alabama, noe man gjerne unngår? :D

Dessuten låter pos. 1 på Tele mye fetere enn på Strat.

Telen vant gitt... :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart en tele er en arbeidshest. Den lengstlevende el-gitar ever, som folk bruker til det ramler fliser av den, og uten for mange pickups og dilldall ... :P

Hehe! Forstår at jeg ødelegger tråden her, og bare så det er sagt så har jeg tre teler og to strater. Men i fleksibilitet, flere sjangere osv. mener jeg at strat gruser det meste.

Dersom man skal på en Europa-turne, og i tillegg skal spille mye forskjellig, og man får kun ta med en gitar, ville jeg aldri vært i tvil! Min JapanSTRAT fra 1985! Med Seymor Duncan Hot Strat Stack som bridge pickup.

Men gjett om jeg jeg også ville hatt med en tele! Og mine teler har veldig forskjellige egenskaper etter forskjellige pickup- konfigsurasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg spiller på straten min synes jeg alltid den er bedre enn telecasteren, men når jeg spiller på telecasteren synes jeg alltid den er bedre enn straten... :wacko: They both win IMO :D

Når det er sagt; skulle jeg tatt kun èn av gitarene mine med meg på ei øde øy så hadde det pr i dag blitt Edwards LP`en.... (men nå er ikke Fenderne mine i top noch sjiktet heller da... :P )

Men on topic: en bildeserie av arbeidet er alltid hyggelig Davidsen, og gratulerer med ny gitar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.