Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar som håndbagasje på fly


teik

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Om jeg noen gang skal ut og fly med gitaren min så ville jeg nok bare kjøpt en solid flightcase først som sist, og sjekket den inn som vanlig bagase. Det koster litt for en solid flight, men det er ikke så hinsides dyrt, og en solid flight har du hele livet om du er relativt konsekvent på formene på gitarene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyr med gitar 2 ganger i måneden og det går helt fint med gig-bag. :) Sist jeg fløy nå hadde jeg både el-gitar og akustisk med meg, jeg ga bare den elektriske til søstera mi. Så tok hun den med inn. Jeg har brukt flightcase før, men da måtte jeg sende den som bagasje, og jeg liker ikke måten de behandler bagasjen på, så jeg kjøpte en gig-bag. Jeg flyr med SAS og de er ikke så nøye på det ;) Norwegian derimot er ganske strenge på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt med 4 gitarer og en bass fra USA. Med Continental har det alltid gått bra (har skrudd av halsen de to siste gangene), men ene gangen fra Chicago med KLM var flyplass-personalet ikke i noe særlig humør, gitarer var visstnok en terrorfare. Så da ble min nye telecaster sjekket inn i gigbag (!). Men de er jo bygget som tanks, så det gikk veldig bra(bra det ikke var en gibson). Så til og med personalet bar gitaren særdeles varsomt inn i baggasjerommet i flyet fra amsterdam. Det var en gammel dame foran meg i innsjekkingskøen i chicago, hun hadde koffert i håndbaggasjestørrelse som hun ikke fikk med inn fordi det visstnok var forbudt med kofferter med teleskophåndtak på Schipol (!!). "Yeah, we could let you have that onboard, but when you come to Schipol, they will take it away and throw it and you will never see it again." Den gamle damen begynte å gråte og greier. Så det var virkelig feil dag å reise. Needless to say, var det masse gitarer og kofferter med teleskophåndtak på Schipol når jeg kom så langt. Så etter det har jeg bare reist med Continental og det har gått knirkefritt hver gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.