Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar som håndbagasje på fly


teik

Anbefalte innlegg

Skal fly en tur med british airways, men blir litt usikker på om jeg har lov til å ta med gitaren som håndbagasje eller ei. Har søkt på forumet og ser folk har gjort det før, men slike policies kan fort forandre seg.

Er det noen som har flydd med british airways i det siste som har tatt med gitar i håndbagasjen? flyet er av typen A320.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flydd med Norwegian, SAS, Lufthansa, KLM, SwissAir og Alitalia. Ingen av dem har hatt noe problemer med en gitaren i en hardcase. Jeg passer alltid på å være en av de første ved skranken sånn at jeg får lagt gitaren oppå før de andre kommer, da går det som regel greit. Ellers har jeg opplevd at de tar den og legger den i en sånn tralle før ombordstigning. Men det har gått kjempefint hver gang. Note: Jeg reiste minst 20 ganger med fly i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt umulig å si noe kategorisk om dette. Det avhenger av flyselskap, hvor mange som er på flyet, hvir opplagte vertene på flyet er, og så videre og så videre.

Derfor er det eneste svaret som er helt korrekt, at man må forholde seg til reglene, og det betyr belly for gitaren. Alternativet er jo å ta en BB King, nemlig eget sete.

Har man boltonhals, er det da ikke verre enn at man skrur av halsen på gitaren. Det tar omtrent tretti sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er som CastorFiber sier helt umulig å svare noe bastant på. Er flyet tilnærmet fullt vil du nesten garantert ikke få ta gitaren med inn i kabinen. Er det lite folk og kabinbesetningen er i godlynne, så går det helt fint. Du får bare prøve deg og se hva de sier på den aktuelle dagen.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er policien til BA:

  • Small musical instruments within the maximum size and weight limits for hand baggage may be carried onboard as part of your free hand baggage allowance.
  • Larger musical instruments must be carried as checked baggage. Each item will count as part of your free checked baggage allowance.
  • It may be possible to purchase an extra seat for your musical instrument, depending on availability. If you would like to book an extra seat for a musical instrument, please make the booking through your nearest British Airways office. Extra seats cannot be booked through ba.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.