Gå til innhold
Arachno

Helsikes wah-pedal!

Anbefalte innlegg

Heisan, folkens. Var i studio her om dagen, skulle legge på no' gitarsolo-greier da det plutselig kom en masse støy ut av ampen (uten at jeg spilte), fant etterhvert ut at det var wah-pedalen som forårsaket dette. Første gangen det skjedde, trodde jeg at det kom fra mobilen, at jeg fikk inn en tekstmelding, eller at noen prøvde å ringe meg.. Men mobilen var avslått. Det virker som om denne pedalen tar inn signaler fra et eller annet. Er dette vanlig? Og er det i tilfelle noe man kan gjøre med det, bortsett fra å hive den helsikes pedalen i søpla? Pedalen er en tre år gammel RMC Wizard.

Endret av Arachno

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har heller troen på at det er en gitarkabel som plukker opp radioen.

Bruker du skikkelige, isolerte kabler? Sjekk at du bruker instrumentkabel mellom gitar, effekt, amp og ikke høyttalerkabel. Ellers ville jeg prøvd å skifte ut kablene en etter en og se om problemet forsvinner.

Husk at kabler virker som antenner, og dårlige kabler vil kunne plukke opp støy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tube Screameren min tok inn noe mubmo jumbo radio greier her forleden dag. Når jeg satt TS9'en i bypass mode, så ga han seg å mase. Jeg var ferdig å spille, så slo av å tenkte ikke noe mer på det da jeg vet det ikke er uvanlig. Etter det har jeg ikke hørt noe.

Når min far var liten bodde de rett ved siden av Kjevik, Kristiansand lufthavn. Der var tårnet ofte inne med spydige kommentarer på det elektriske orgelet under søndags salmene har jeg blitt fortalt.

Fikk filmet litt av radioen også:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, det KAN jo være en kabel som er synderen her. Men når pedalen er slått av, bypassed, da merker jeg ikke noe til problemet.

Det er bare når pedalen er aktiv. Rare greier, har hatt denne pedalen i tre år nå uten noen problemer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå prøvd med forskjellige amper, gitarer, og kabler..! Samme spetakkelet.. Pedalen har jo som sagt funket bra i tre år, helt til nå..

Møkkapedal! Ikke var den billig heller..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åpne pedalen og se om alt er som det skal være. Knips et bilde av innmaten. Det er mange flinke pedalfolk på forumet her!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av toralfsan
      Nå begynner jeg å komme i mål med pedalene (se bilde). Jeg har nå det jeg trenger for en stund, med ett unntak: på brettet kan jeg gjøre plass til én kombinert volum-/wah-pedal.
      Er det noen som har erfaring med disse kombinasjonene? Hva funker bra og hva bør man holde seg unna?

• Av Carlsenth
      Har en gammel ibanez blubber wah pedal som jeg ønsker å få i orden. Noen av loddepunktene var litt ymse, og kablene var gamle og gående med vissen kopper på innsiden.. Har renset alt, loddet om kjipe punkter og skiftet ut alt av kabler, however, potmeteret er gåent, man hører at det har vert med en stund og er veldig slitt på innsiden. Masse støy når man...waher.... med andre ord.
      Har sett litt på potmeteret og ser at det er 250k. Har sett rundt på mine trofaste sider, og legger merke til at det finnes heller lite 250 k potmetere til wah pedaler. Noen grunner til det?
      Spørsmål nr.2: Kan jeg bruke et potmeter med annen verdi på en eller annen finurlig måte? Eller må jeg finne et 250k
      Nå er det ikke det at jeg har lett veldig mye, og det dukker sikkert opp noen på ebay, reagerte bare på at ingen av sidene jeg pleier å handle fra hadde slike.
      Legger med et bilde, det er ikke samme potmeter, men det er festet på samme måte, og resten av pedalen er identisk. Kan nok hende at den på bilde eller min har et u-orginalt potmeter...

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.