Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsikes wah-pedal!


Arachno

Anbefalte innlegg

Heisan, folkens. Var i studio her om dagen, skulle legge på no' gitarsolo-greier da det plutselig kom en masse støy ut av ampen (uten at jeg spilte), fant etterhvert ut at det var wah-pedalen som forårsaket dette. Første gangen det skjedde, trodde jeg at det kom fra mobilen, at jeg fikk inn en tekstmelding, eller at noen prøvde å ringe meg.. Men mobilen var avslått. Det virker som om denne pedalen tar inn signaler fra et eller annet. Er dette vanlig? Og er det i tilfelle noe man kan gjøre med det, bortsett fra å hive den helsikes pedalen i søpla? Pedalen er en tre år gammel RMC Wizard.

Endret av Arachno
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller troen på at det er en gitarkabel som plukker opp radioen.

Bruker du skikkelige, isolerte kabler? Sjekk at du bruker instrumentkabel mellom gitar, effekt, amp og ikke høyttalerkabel. Ellers ville jeg prøvd å skifte ut kablene en etter en og se om problemet forsvinner.

Husk at kabler virker som antenner, og dårlige kabler vil kunne plukke opp støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tube Screameren min tok inn noe mubmo jumbo radio greier her forleden dag. Når jeg satt TS9'en i bypass mode, så ga han seg å mase. Jeg var ferdig å spille, så slo av å tenkte ikke noe mer på det da jeg vet det ikke er uvanlig. Etter det har jeg ikke hørt noe.

Når min far var liten bodde de rett ved siden av Kjevik, Kristiansand lufthavn. Der var tårnet ofte inne med spydige kommentarer på det elektriske orgelet under søndags salmene har jeg blitt fortalt.

Fikk filmet litt av radioen også:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det KAN jo være en kabel som er synderen her. Men når pedalen er slått av, bypassed, da merker jeg ikke noe til problemet.

Det er bare når pedalen er aktiv. Rare greier, har hatt denne pedalen i tre år nå uten noen problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.