Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Går gitarutviklingen i feil rettning?


Kossoff

Anbefalte innlegg

utviklingen av gitarer går vel ikke i feil retning så lenge man få kjøpt det man vil ha...det være seg vintage martin OM gitarer eller 8 strenger Ibanez.

personlig synes jeg at det skjer mye spennende på gitarfronten både med de klassiske typene av gitarer og nye typer med fler strenger osv. det jeg ikke liker noe særlig er dette med modellering og simulering av lyd og effekter...kan jo like gjerne spille synth da jo.

blir vel ikke lenge før du får elgitar med ipodocking,kamera,gps og 7.1 surround system;)

Endret av gage1103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet med at ting blir enkelt! Drop D med å vri på en knapp, automatisk tuning m.m, synes det er helt topp for de som ønsker det. Er jo ikke så vanskelig å finne en god gammeldags gitar om det er det du vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke utviklingen går "feil" vei, men det er dog viktig at utviklingen og det gode gamle kan sameksistere. Dette gir et mangfold som gjør en gitarist sin verden mye større og mer interessant. Utvikling skal ikke skje på bekostning av at vi mister vintage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke utviklingen går feil vei. Jeg mener kanskje heller at det er for lite utvikling. Gitarverdenen må jo være en av de aller mest konservative når man ser på hvilken status re-issues av 50 år gamle design og produkter har. Gjorde pionerene bak Gibson og Fender virkelig SÅ mye rett? Er det SÅ lite rom for innovasjon etter disse tidlige designene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke utviklingen går feil vei. Jeg mener kanskje heller at det er for lite utvikling. Gitarverdenen må jo være en av de aller mest konservative når man ser på hvilken status re-issues av 50 år gamle design og produkter har. Gjorde pionerene bak Gibson og Fender virkelig SÅ mye rett? Er det SÅ lite rom for innovasjon etter disse tidlige designene?

Åpenbart. Hadde det vært større rom for forbedringer hadde vi sett det i dag. Siden vi på 50 år ikke har kommet opp med noe som i vesentlig grad har endret gitaren har jeg vondt for å tro at det finnes en eller annen genial og grensesprengende feature ingen har tenkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ligger vel i det at gitar er i og for seg ganske gammeldags.... Metallstrenger som vibrerer over en magnet som går inn i en RØRforsterker der røra vrenger og gir oss lyd...

Folk vil ha en lyd som ligner "det gamle" eller lyden til sine store helter, og de bruker stort sett dette utstyret, og da blir det en gang bare slik.

If its not broke, don't fix it....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke at utviklingen går feil vei. Uansett vil jeg bare få sagt at det nå finnes alt for mange "kjappe løsninger" på ting og tang. Stemmeskruer som stemmer for deg etc etc etc. Alt går på samlebånd!

som jeg skulle sagt det selv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.