Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plasser å spille i Bergen

Haarball

Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel det meste.

Leter etter noen fete, mindre plasser å spille i Bergen, fortrinnsvis pub/utested-aktig. Vi er et punk/hardcore (med visse andre påvirkninger) som har bestemt oss for at å bare øve ikke duger lenger. Noen som har noen ideer til meg?

Kan vel drive litt promotering samtidig :) :

Vi har spilt sammen i en 7-8 år nå, med et par små pauser innimellom. Tørr våge å si at vi har spilt en del rundt også, iallefall i Stavanger-regionen. Det som er litt kjedelig er at det har en tendens til å gå et halvt år mellom konsertene.

Facebook med musikk: www.listn.to/rift

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye bra spillesteder i Bergen, men min erfaring er at det ikke alltid er like lett å få gigs om man ikke har et navn, evnt. kjenner de rette personene.

Men noe som kan funke for dere er:

-Torsdagsrock på Hulen. Arrangeres 1 gang i måneden. Som oftest 3 band som spiller.

-"Up and comming" på Kvarteret. Litt samme greia som Torsdagsrock, bare på Kvarteret. Usikker på hvor ofte det arrangeres.

-Inside/Hinsides. Her bør det være mulig å få ordnet gig. Lenge siden jeg har spilt der, men grei scene og lokale.

-Scotsman har/hadde noe greier hver søndag hvor nye band kunne få prøve seg. Usikker på om det fortsatt er sånn.

Ellers går det jo kanskje ann å ta kontakt med et band fra Bergen, og da blir ting kanskje lettere? Dere spiller med de i Bergen, og de med dere i Stavanger?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For alkoholfri arrangemang, så kan jeg anbefalle Bizarre på u1880.

Det er som sagt alkoholfritt, men stemningen er alltid bra og du møter på maange gode lokale band når du spiller der. Publikum vet hva de vil ha, da det ofte er folk som faktisk hører på slik musikk. Send mail til dem og hør :) Ett sted må man jo begynne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• En god buffer så tidlig i signalkjeden som mulig gjør at du ikke taper mer diskant enn kapasitansen til gitarens elektronikk og kabler pluss pedaler før bufferen. Om pedalene etter dette alle har høy inngangsimpedanse og lav utgangsimpedanse (over 500 Kohm og under 1Kohm), greier du deg med denne ene bufferen. Men om du har en eller flere pedaler med høy utgangsimpedanse, f.eks. Fulltone OCD t.o.m v1.7, trenger du også en buffer etter disse. TC Electronic-buffere er bra nok, og de fleste av deres nyere pedaler har valgbar buffer-bypass eller true bypass. Boss sine buffere er ikke gode nok, mener jeg, de overkompenserer. Og om du bare bruker true bypass-pedaler, kan du si farvel til diskanten din. Men én enkelt buffer før disse gjør at det meste går greit.
    • En god strømforsyning er også viktig. Brettet mitt ble betydelig bedre mtp støy etter at jeg satte inn en PS med isolerte utganger og nok kapasitet. 
    • Da begynner prosjektet å nærme seg ferdig: Fin lyd. Koblet pickups´n slik at begge er inne i mid, og separat tonekontroll på begge.  God å spille på er den også.   Så får jeg samtidig komme med en liten feilkorrigering. Det øverste bildet i mitt innlegg der jeg nevnte hvilken gitar jeg skulle basere denne på er feil. Det er ikke bilde av hans 77, men 74´n i (trolig) 1987. I siste fase før den ble "pensjonert" ble brettet m/OBL-450´ne satt i den:
    • Du kan jo i teorien legge mange etter hverandre - om alle er på så er det jo ikke sikkert at det låter like bra  https://www.youtube.com/embed/F4mnrbvJ01Y
    • Da er det bare å prøve seg frem med andre ord.  
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.