Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plasser å spille i Bergen


Haarball

Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel det meste.

Leter etter noen fete, mindre plasser å spille i Bergen, fortrinnsvis pub/utested-aktig. Vi er et punk/hardcore (med visse andre påvirkninger) som har bestemt oss for at å bare øve ikke duger lenger. Noen som har noen ideer til meg?

Kan vel drive litt promotering samtidig :) :

Vi har spilt sammen i en 7-8 år nå, med et par små pauser innimellom. Tørr våge å si at vi har spilt en del rundt også, iallefall i Stavanger-regionen. Det som er litt kjedelig er at det har en tendens til å gå et halvt år mellom konsertene.

Facebook med musikk: www.listn.to/rift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra spillesteder i Bergen, men min erfaring er at det ikke alltid er like lett å få gigs om man ikke har et navn, evnt. kjenner de rette personene.

Men noe som kan funke for dere er:

-Torsdagsrock på Hulen. Arrangeres 1 gang i måneden. Som oftest 3 band som spiller.

-"Up and comming" på Kvarteret. Litt samme greia som Torsdagsrock, bare på Kvarteret. Usikker på hvor ofte det arrangeres.

-Inside/Hinsides. Her bør det være mulig å få ordnet gig. Lenge siden jeg har spilt der, men grei scene og lokale.

-Scotsman har/hadde noe greier hver søndag hvor nye band kunne få prøve seg. Usikker på om det fortsatt er sånn.

Ellers går det jo kanskje ann å ta kontakt med et band fra Bergen, og da blir ting kanskje lettere? Dere spiller med de i Bergen, og de med dere i Stavanger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alkoholfri arrangemang, så kan jeg anbefalle Bizarre på u1880.

Det er som sagt alkoholfritt, men stemningen er alltid bra og du møter på maange gode lokale band når du spiller der. Publikum vet hva de vil ha, da det ofte er folk som faktisk hører på slik musikk. Send mail til dem og hør :) Ett sted må man jo begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.