Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

fjerne delay på line-in på lydkort


rioi

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en fersk gitarist som bare leker litt på gutterommet på kveldstid. Derfor er jeg ikke interessert i å kjøpe noe dyrt lydkort for å få tatt litt opptak.

Sånn jeg prøver å gjøre det nå uten spesielt hell er;

backing track på Laptop>minijack>forsterker AUX in

fra phones på forsterker via minijack inn på line in på stasjonær PC.

Og øretelefoner fra den stasjonære pcen

Opptaksprogrammet jeg bruker er Audacity.

Problemet er da at jeg får en liten delay fra det jeg spiller og det som kommer inn på øret mitt.

Regner med dette har med prossesseringen av lyden i den stasjonære pc-en.

Finnes det programvare/spesielle drivere som kan bedre dette?

Er integrert lydkort i hovedkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit helt ærlig ikke hva problemet er, har hørt det før, men husker det ikke! Uansett, så er dette et problem i Audacity, har hatt problemet i det programmet selv, men aldri i andre programmer.

Det er jo fordi lyden ikke kommer inn i programmet fort nok. En delay-tid på 20ms er det minste et menneskeøre kan høre, så alt over dette vil du klare å høre, og jeg regner også med at du blir veldig irritert!

Det som er spørsmålet mitt egentlig, er hva du spiller inn med, altså ikke program, men om du kjører gitaren rett inn i maskina di, om du bruker en slags mikrofon eller hva du gjør, samt hvorfor du på død og liv skal koble sammen maskinene for å få backingtracket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt kan du prøve asia4all som kan fungere / løse saken (husk å velge asio som kilde i audacity) Sånn generelt får du den tidsforsinkelsen du beskriver med rimelige lydkort og standard windows drivere.

Dette med å involvere både laptop og en stasjonær pc skjønner jeg ikke noe av, du kan legge backingtracket som et eget lydspor i audacity og lignende program (dette er jo programmer som kan avspille/spille inn mange samtidige spor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innebygde lydkort egner seg ikke til opptak, så lenge man lytter på lyden ut fra lydkortet. Ferdig arbeid.

Jeg har kastet bort masse tid på å få slike løsninger til å fungere, ASIO4ALL eller ikke. Skal du ha så lav latency at du ikke merker forsinkelsen, trenger du et dedikert lydkort. Alternativt kan du jo bruke lyden som går inn i lydkortet som lytt, da omgår du hele problemet.

Forøvrig har Greener et godt poeng angående kobilngen din. Den er totalt unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.