Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Råd om JMP-1, Midi og TC G-Sharp


Indian

Anbefalte innlegg

Første tråd her, håper alt går som det skal.

Kjøpte for litt siden en Marshall JMP-1 og en Marshall 9100.

Etter litt om og men fant jeg ut på nett at et Behringer FCB1010 midi brett skulle kunne kontrollere JMP-1 preampen, for min del er det økt tilgang på flere banker som jeg er ute etter (medfølgende Marshall pedal gir bare tilgang til 4 så langt jeg kan se). Noen som kan bekrefte at Behringer fjøla fungerer på en JMP-1?

Bruk av flere gitarer er hovedgrunnen til dette.

Dette er de første rack delene jeg noensinne har vært i eie av, så tilkoblingsmuligheter osv er jeg ikke helt inneforstått med.

Da JMP-1 ikke har reverb osv har jeg brukt en TC Hall of fame reverb pedal, men for å ikke få gulvet fylt opp av dr..t så kunne jeg tenkt meg en rack sak ala TC G-sharp. Så til saken med det...

Utfra hva jeg kan tyde av JMP-1 manualen, så skal man kunne kontrollere eksterne gitarprosessorer via midi utgangene på JMP-1'en (het ikke Marshall sin JMX eller noe slikt?).

Slik er det jeg ser for meg følgende; Med Behringer FCB1010 brettet velger jeg en bank på JMP-1'en som igjen samkjøres med TC G-sharp prosessoren via midi slik at valgt bank eks. 6 på JMP'en samkjøres med bank 6 på G-sharpen. Har dette noe rot i virkeligheten, eller må jeg ty til to brett, ett for hver enhet?

Joda jeg kunne gått rundt alt dette med min Line 6 HD 300, men selv om jeg slår av de pramp bitene og bruker kun effektene, så synes jeg den dreper for mye av lyden. Muligens gjør G-sharp saken det samme, men jeg har i all hovedsak brukt denne som et pris gunstig eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har forstått det rett! Behringer brettet kan brukes slik du vil.

JMP-1 har en god MIDI-mapping funksjon, slik at du ikke nødvendigvis trenger å bruke samme patch nummer på JMP-1 og G-Sharp eller hva du velger!

Det betyr at MIDI in på JMP-1 kan oversettes til noe helt annet på MIDI Out fra JMP.

Dette står godt forklart i manualen til JMP-1.

En god klassisk kombinasjon er JMP-1 og G-Major! Hadde det selv en gang for noen år siden...

Edit: Og dersom du skulle være interessert i en TC G-Major så er det mulig at min er til salgs!

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har forstått det rett! Behringer brettet kan brukes slik du vil.

JMP-1 har en god MIDI-mapping funksjon, slik at du ikke nødvendigvis trenger å bruke samme patch nummer på JMP-1 og G-Sharp eller hva du velger!

Det betyr at MIDI in på JMP-1 kan oversettes til noe helt annet på MIDI Out fra JMP.

Dette står godt forklart i manualen til JMP-1.

En god klassisk kombinasjon er JMP-1 og G-Major! Hadde det selv en gang for noen år siden...

Edit: Og dersom du skulle være interessert i en TC G-Major så er det mulig at min er til salgs!

Hei, takker og bukker for svaret.. Har bestilt Behringer'en nå fra evenstadmusikk.no kr.939.

"Edit: Og dersom du skulle være interessert i en TC G-Major så er det mulig at min er til salgs!"

Tja, kommer vel an på pris, ser de har en dobbel utsalgspris av G-sharp, noe som er i stiveste laget for tiden, har nettoppp kjøpt de nevnte marshall greiene og ny les paul....

Endret av Indian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurant bruktpris på G-Major er 2000 kr, for en strøken sak! Ser det ligger noen på Finn nå.

Takk som byr, blir bare for stivt for meg i disse dager..Tror jeg må kommer over noe lokalt som jeg kan ta og føle på før jeg bestemmer meg. Bruker ikke være veldig glad i slikke duppeditter (tror det er ganske gjensidig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.