Web Analytics
Jump to content

NGD! Sunn(FMIC) Mustang

brs

Recommended Posts

Jess.

Fikk akutt GAS på en stratocaster, og ikke minst el-gitar i det hele tatt. (Aldri eid en el., selvom jeg har spilt gitar i overkant av halvannent år nå)

Kan mye om el-gitarer grunnet stor interesse, men å spille på en kan jeg ikke, enda. Sinnsykt moro er det hvert fall!

Tok en tur ned på Musikktorvet i Skien for å kikke på den. Så at de solgte denne i bruktavdelingen sin, og la merke til headstocken med gull-sort skrift, noe som indikerer på mustang av årgang 88.-90., som visstnok var en periode da Fender kjøpte opp merket SUNN og produserte gitarer for det europeiske markedet der, mulig jeg tar feil. Disse går for å være rimelig gode, og det er jeg også overbevist om at de er, den var nydelig å spille på, kosete myke toner i skikkelig strat-sound skreik ut av forsterker'n. Blei nok handel, ja!

Jeg er usikker på hvorfor disse er så mye bedre enn de som kom etter 90.(annen skrift og farve på headstock, eneste måte å identifisere på, så vidt meg bekjent, om noen har info taes det i mot med stor takk!), men hvis de er halvparten så gode som denne må de være ganske ok instrumenter for pengene man betaler uansett.

Er det noen andre her med en øks som dette? :)

Eventuelt info på disse? Spesielt 88.-90. modellene jeg er interesset i å vite mer om, har googlet til jeg ble grønn!

Her er noen bilder av øksa. Jeg er ingen fotograf, bildene taler for seg selv. :)

t_IMG_3838.JPG

t_IMG_3841.JPG

t_IMG_3843.JPG

Har vibarm også, men jeg har ikke bruk for den, så lar den ligge i kassa. Den holder tilsynelatende relativt godt stemming selv ved bruk av armen. :)

t_IMG_3842.jpg

t_IMG_3845.jpg

Litt bruksmerker, som jo er å regne med etter så mange år, hehe.

• Like 1

Det tror ikke jeg. Sunn-gitarene tror jeg var et litt rimeligere alternativ til MIJ Squier på slutten av 80/begynnelsen av 90-tallet. Mener jeg har lest et sted at Sunn-gitarene ble produsert i India eller noe... Skal se om jeg kan klare å finne frem hvor jeg har lest dette. Jeg tror uansett at det er litt forskjell på skrueplassering på din gitar og den gjengse US-Fender.

• Like 1

Det stemmer at plekterbrettet bare har ti skruer, ja. :( Blir veldig forvirra, aldri hørt en original fender med så definerte pickups, stusser litt på om det er stokk-pickupsa..