Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen her med Axe-FX?


Sorg

Anbefalte innlegg

Hvorfor all denne missnøyen med Axe-FX`n? Ble du missbrukt av en digital modeleringsenhet når du var liten eller noe? :D

On a happier note, fra the man himself. 6.00 er rett rundt hjørnet: "I have one amp left to match, a Blankenship Leeds which I hope to finish today. We were able to get the new Looper code into the release so we want to take a couple extra days and make sure that it works seamlessly but still shooting for 4/23.

FWIW, a multi-Grammy winning producer used 6.00 yesterday on a new record he is producing.

Quote:

"FFFFFFUUUUUUUUUUUUCCCCCCCCCCCCCCCCKKKKKKKKKKKKK!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

GIANT!!!!!!!!"

Hvilken amp snakker du om her? Regner med det ikke kommer en ny Axe med det første..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mister dere ikke feel uten trøkk på scena. Er det plass tar jeg med egen PA som monitor for at det skal blaffre i buksebeina.

Husk at du spiller for publikum, ikke for deg selv. Det er ikke noe som blafrer i buksene nei, men når det gjør det, så er garantert ikke lydmannen eller publikum spesielt glade for det. I Shadowmind kjører vi ingen amper på scenen når det er mulig, og det er helt fantastisk. Det merkeligste er kanskje at både jeg og andregitaristen bruker en Pod XT Live på de stedene vi ikke vil ta med veldig dyrt utstyr. Nesten litt surt å si det, men lydmessig funker det akkurat like bra som med Axe-FX. When the drummer kicks in...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du spiller for publikum, ikke for deg selv. Det er ikke noe som blafrer i buksene nei, men når det gjør det, så er garantert ikke lydmannen eller publikum spesielt glade for det. I Shadowmind kjører vi ingen amper på scenen når det er mulig, og det er helt fantastisk. Det merkeligste er kanskje at både jeg og andregitaristen bruker en Pod XT Live på de stedene vi ikke vil ta med veldig dyrt utstyr. Nesten litt surt å si det, men lydmessig funker det akkurat like bra som med Axe-FX. When the drummer kicks in...

Da handler det jo egentlig mer om måten å gjøre det på enn om Axe-Fx,

og jeg kjenner gitarister som starta med det der rundt 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste gangene vi har spilt live, så har vi ikke fått lov til å pushe rørampene godt nok før lydmannen ble forbanna.. Spilte på en Silver Jubilee MKII 100w Marshall en gang, og vi fikk såvidt lov å ha den på 1/10 på master-knotten og da var lydmannen ennå misfornøyd.

Så dersom man har mulighet, så er det desidert enklest og mest brukervennlig med en god ampsimulator ala Axe-FX på scenen. Når vi begynner å spille live igjen med bandet, så skal jeg absolutt vurdere å skaffe en POD HD eller noe slikt til livebruk. Har en (gammel) POD XT som jeg bruker en del, og den låter helt fantastisk gjennom PA. Skikkelig fyldig og tight lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Hva koster en slik og er dette noe man kan sjekke inn og ta med på et fly til utlandet?

Det er en monitor med en 12" og en diskant.

Jeg hadde 2 av disse, problemet med de er at de spillerlite flatt og man bommer som regel presetene som er skrudd på de kontra PA.

De er er fyr (Merlin tror jeg) på Axe-FX forumet som har laget en corrective IR til de, men mye styr a gitt!

Joda, men hadde du vært komf på å dele en monitor med bassist og vokal når du ikke har et kabinett i ryggen live?

Har delt med vokal, ikke noe problem. Aldri vært borti at 3 må dele samme monitor (Vi er 5stk i bandet)

Da må dere da spille på veldig kjipe PA`s hvis det er så dårlig med monitorer?

Atomic reactor er et slags FRFR kabinett eller? Dette blir altså et alternativ til å ha med egen monitor?

Har tenkt på in-ears men har hørt at man må opp i 10-15 lapper for å få noe som er godt nok..

Atomic reactor er ikke helt det store spør du meg, lite headroom.

Men det kommer en ny en fra dem nå som visstnok skal være knall :)

Hvilken amp snakker du om her? Regner med det ikke kommer en ny Axe med det første..

Nå forstår jeg ikke helt hva du mener.

Han har igjen en Blankenship å modellere før Axe firmware`n er klar.

Husk at du spiller for publikum, ikke for deg selv. Det er ikke noe som blafrer i buksene nei, men når det gjør det, så er garantert ikke lydmannen eller publikum spesielt glade for det. I Shadowmind kjører vi ingen amper på scenen når det er mulig, og det er helt fantastisk. Det merkeligste er kanskje at både jeg og andregitaristen bruker en Pod XT Live på de stedene vi ikke vil ta med veldig dyrt utstyr. Nesten litt surt å si det, men lydmessig funker det akkurat like bra som med Axe-FX. When the drummer kicks in...

Pod funker kanskje like greit live til lyder neddynga i gain, men aldri i verden til clean/breakup og Vox, eldre Marshall-type lyder o.l.

Tro meg jeg har prøvd! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK oppgradering til firmwire 6 altså.. Hva er nytt i den?

Jeg brukte POD xt live lenge. Jeg fikk fete hi gainlyder med den, men slet med å få fram tonene i akkordene. Synes også at noise gaten ikke var helt topp. I tillegg var det vanskelig å få bra cleanlyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK oppgradering til firmwire 6 altså.. Hva er nytt i den?

Jeg brukte POD xt live lenge. Jeg fikk fete hi gainlyder med den, men slet med å få fram tonene i akkordene. Synes også at noise gaten ikke var helt topp. I tillegg var det vanskelig å få bra cleanlyd.

Pod xt funker greit med powerchords, når man begynner å få 3-4 toner i akordene...not so good!

Har Pod xt cleanlyd? :D

Trodde alle axe eierne hadde fått med seg denne updaten, skal jo være det feteste som noensinne har skjedd med den med tone-kloninga osv.

Du kan lese side op og ned om den på Fractalforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe motforestillinger på digitale løsninger, men ble så skuffet da jeg kjørte prøverunde av slike, bl.a. line6 sine produkter, pod og Vetta. De hadde ampsimuleringer som var greit, men var fullstendig flatt når det kom til dynamikk. Det føltes bare feil. Testet i studio sammen med endel annet high end utstyr, og det var så stor forskjell på disse og rør at det ikke har vært aktuelt å sjekke ut noe digitalt på lang stund. Har selvsagt testet mange andre merker opp gjennom tidene. Så er nok superskeptisk til denne skryten dere kommer med. Men nå har jeg blitt litt nysgjerrig på denne så blir nok å sjekke den ut. Håper en slik enhet har den grunnlyden jeg er ute etter, for det vil gjøre livejobber betraktelig mye lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pod xt funker greit med powerchords, når man begynner å få 3-4 toner i akordene...not so good!

Har Pod xt cleanlyd? :D

Trodde alle axe eierne hadde fått med seg denne updaten, skal jo være det feteste som noensinne har skjedd med den med tone-kloninga osv.

Du kan lese side op og ned om den på Fractalforumet.

Nettopp! Jeg måtte ha en halvvreng for lengre partier med mer kompliserte akkorder.. Jeg fikk dugendes cleanlyd.. men ellers var mitt ankepunkt en elendig noise gate..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt axe fx standard, ultra og nå II'ern og jeg har hele tiden tatt mono, ubalansert signal fra output 2 til DI-> PA og bruker XLR fra output 1 til min trofaste Mackie HD1221. Da har jeg individuelle volumknapper og kan styre volumet i min monitor uten å plage lydmannen og publikum. :P Kjempegreier!

Når det gjelder monitor så brukte jeg en FBT 8ma før, men den forsvant i lydbildet på scena, så den ble solgt etter første gig. låt knallbra og høyt nok på øvng, men den lille rakkern holdt ikke helt mål mot den andre gitaristens engl invader 150.. Mackien derimot, den rister hele scena om jeg vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt axe fx standard, ultra og nå II'ern og jeg har hele tiden tatt mono, ubalansert signal fra output 2 til DI-> PA og bruker XLR fra output 1 til min trofaste Mackie HD1221. Da har jeg individuelle volumknapper og kan styre volumet i min monitor uten å plage lydmannen og publikum. :P Kjempegreier!

Når det gjelder monitor så brukte jeg en FBT 8ma før, men den forsvant i lydbildet på scena, så den ble solgt etter første gig. låt knallbra og høyt nok på øvng, men den lille rakkern holdt ikke helt mål mot den andre gitaristens engl invader 150.. Mackien derimot, den rister hele scena om jeg vil ;)

Jøss.. Dette er FBT Verve eller? Har hørt mye positivt om de..

Hva gav du for Mackien? Det er ganske høyt på scena for oss og, da trommissen lager mye lyd fra seg.. Det gjør jo at alle må skru opp, så er viktig med en monitor som tåler bra volum..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss.. Dette er FBT Verve eller? Har hørt mye positivt om de..

Hva gav du for Mackien? Det er ganske høyt på scena for oss og, da trommissen lager mye lyd fra seg.. Det gjør jo at alle må skru opp, så er viktig med en monitor som tåler bra volum..

Ja, FBT verve 8ma. den låter knall, spiler høyt for det den er (liten), men ikke høyt nok for meg på konserter.

Jeg ga vel rundt 7k for mackien tror jeg, pluss bærebag. Den spiller sjukt høyt, jeg har ingen problemer med å holde tritt verken med trommis eller den andre gitaristens ENGL invader! Jeg har vurdert å prøve HD1531 nå som bandet endelig har fått bil, men den er nok for tung og stor uansett. Hvis du holder til i nærheten av oslo så kan du sikkert få prøve hd1221'en!

Foresten, til turne og utenlandsgigger vil jeg anbefale deg å lage en patch som både går direkte i PA (out 1) og til marshall/sluttrinn + kabinett (out 2). da er du alltid forberedt uansett backlineløsning de klarer å fikse deg, og du får et konsekvent signal til lydmannen. slik som red seas fire forklarer her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, FBT verve 8ma. den låter knall, spiler høyt for det den er (liten), men ikke høyt nok for meg på konserter.

Jeg ga vel rundt 7k for mackien tror jeg, pluss bærebag. Den spiller sjukt høyt, jeg har ingen problemer med å holde tritt verken med trommis eller den andre gitaristens ENGL invader! Jeg har vurdert å prøve HD1531 nå som bandet endelig har fått bil, men den er nok for tung og stor uansett. Hvis du holder til i nærheten av oslo så kan du sikkert få prøve hd1221'en!

Foresten, til turne og utenlandsgigger vil jeg anbefale deg å lage en patch som både går direkte i PA (out 1) og til marshall/sluttrinn + kabinett (out 2). da er du alltid forberedt uansett backlineløsning de klarer å fikse deg, og du får et konsekvent signal til lydmannen. slik som red seas fire forklarer her:

Dette er ikke dumt.. er noe sånt jeg hadde tenkt.. men hvis jeg tenker rett så mister man her muligheten til å ha med egen monitor ikke sant? dvs at hvis man går rett i PA så får man monitor tilbake fra PA via output 1.. dvs, lydmannen stiller volumet for deg.. alternativet hadde jo vært å brukt output 2 til egen monitor som man selv stilte volumet på uavhengig av lydmannen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.