Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen her med Axe-FX?


Sorg

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke Axe, men Boss GT-10. Kjører stereo til PA, og bruker monitoreringen til PA-anlegget da jeg gjerne skal ha vokal og stuff i monitoren min også. Hadde jeg hatt Axe-FX hadde jeg kjørt denne på akkurat samme måte. Da får publikum god lyd, og jeg får lyd. Godt nok i massevis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Standard.

Har ikke turt å prøve meg på "rett i PA på gig" varianten ennå(har ikke hatt så mange giger å prøve det på heller tbh), men bruker en Matrix GT800FX poweramp og 4x12 cab. Kjøpt denne fra England, og den skal vist være designet for modelerings amper. Gikk fra en Mesa 2:90, og angrer ikke et sekund på byttet. Kjører rett i bordet når vi spiller inn dog.

Er uansett utrolig fornøyd med den, og for første gang på leenge har jeg ikke gas på noen amper lengre (bortsett fra kanskje en dark terror til hjemmekos:p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører også axe rett i pa med en xlr, og så kjører jeg den andre xlr inn i en egen monitor jeg har på scenen. Har aldri vært så fornøyd med live lyd som nå!

Hvorfor valgte du monitor og ikke et FRFR cab?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker stereo-xlr utgangene som 2x mono utganger (r+l sum) og kjører en xlr rett i PA, samt at jeg kjører en xlr ut til en Atomic Reactor frfr powered cab. Funker knall, og gir meg samme lyd på scenen som publikum hører ut.

Hva ligger disse kabinetter på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg kun spilt i Norge hadde jeg gått for en løsning med rett i PA og kjøpt en monitor eller FRFR kabinett.

Jeg spiller dog i utlandet i blant, samt reiser på turneer der. Må ha en løsning som funker i utlandet og er nok kun axen jeg tar med på flyet. Blir vanskelig med FRFR kab som backlinekrav.. Jeg er litt usikker på hvordan jeg bør gjøre det i utlandet.. Man vet aldri med kvalitet på monitorer, om man må dele monitor med f.eks bassist, etc..

Jeg har tenkt at den mest praktiske løsningen kanskje er å tweake presets tilpasset f.eks en Marshall + 4x12. Ja, jeg utnytter ikke hele potensialet til axen, men da får jeg hvertfall en setup som bør funke greit de fleste steder.

Gitt at du skulle dratt på en turne i utlandet, etc.. Hvordan ville du løst dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor valgte du monitor og ikke et FRFR cab?

Har en frfr monitor (FBT verve 12ma) som jeg som regel har med meg. Har jeg ikke plass, så bruker jeg bare en monitor som fins på stedet jeg skal spille. Lyden til publikum blir jo den samme, det er bare meg som får forskjellig lyd avhengig av hva slags monitor jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Marshall live .. Axe II er kun til hjemmebruk.

Men hvis jeg noen ganger skal bruke den live blir det helt klart rett i PA og samtidig til en eller to FRFR høytalere for egen monitoring avhengig av hvor mye man gidder å drasse med /plass på scene.

Har 2 stk RCF hver på 750w som jeg bruker hjemme i stua. Disse brukes som vanlige montitorer når jeg spiller ute .. hvis jeg gidder å dra de med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg kun spilt i Norge hadde jeg gått for en løsning med rett i PA og kjøpt en monitor eller FRFR kabinett.

Jeg spiller dog i utlandet i blant, samt reiser på turneer der. Må ha en løsning som funker i utlandet og er nok kun axen jeg tar med på flyet. Blir vanskelig med FRFR kab som backlinekrav.. Jeg er litt usikker på hvordan jeg bør gjøre det i utlandet.. Man vet aldri med kvalitet på monitorer, om man må dele monitor med f.eks bassist, etc..

Jeg har tenkt at den mest praktiske løsningen kanskje er å tweake presets tilpasset f.eks en Marshall + 4x12. Ja, jeg utnytter ikke hele potensialet til axen, men da får jeg hvertfall en setup som bør funke greit de fleste steder.

Gitt at du skulle dratt på en turne i utlandet, etc.. Hvordan ville du løst dette?

Da er det jo bare å sette inn i raider at du skal ha egen monitor for Axen. Skulle da ikke være noe stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Audun, det kan da ikke være noe problem.

Jeg har så og si aldri med egen monitor til Axe`n og det er heller ikke noe problem å dele monitor med andre.

Man skal jo ha så lite som mulig i monitor av ting uansett, gitar og litt vokal så kommer man seg som regel greit gjennom.

Regner med at dere spiller på klubber og da hører man trommer på scena uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.