Web Analytics
Jump to content

Noen her med Axe-FX?


Sorg

Recommended Posts

Jeg bruker stereo-xlr utgangene som 2x mono utganger (r+l sum) og kjører en xlr rett i PA, samt at jeg kjører en xlr ut til en Atomic Reactor frfr powered cab. Funker knall, og gir meg samme lyd på scenen som publikum hører ut.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke Axe, men Boss GT-10. Kjører stereo til PA, og bruker monitoreringen til PA-anlegget da jeg gjerne skal ha vokal og stuff i monitoren min også. Hadde jeg hatt Axe-FX hadde jeg kjørt denne på akkurat samme måte. Da får publikum god lyd, og jeg får lyd. Godt nok i massevis :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Standard.

Har ikke turt å prøve meg på "rett i PA på gig" varianten ennå(har ikke hatt så mange giger å prøve det på heller tbh), men bruker en Matrix GT800FX poweramp og 4x12 cab. Kjøpt denne fra England, og den skal vist være designet for modelerings amper. Gikk fra en Mesa 2:90, og angrer ikke et sekund på byttet. Kjører rett i bordet når vi spiller inn dog.

Er uansett utrolig fornøyd med den, og for første gang på leenge har jeg ikke gas på noen amper lengre (bortsett fra kanskje en dark terror til hjemmekos:p)

Link to comment
Share on other sites

Kjører også axe rett i pa med en xlr, og så kjører jeg den andre xlr inn i en egen monitor jeg har på scenen. Har aldri vært så fornøyd med live lyd som nå!

Hvorfor valgte du monitor og ikke et FRFR cab?

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker stereo-xlr utgangene som 2x mono utganger (r+l sum) og kjører en xlr rett i PA, samt at jeg kjører en xlr ut til en Atomic Reactor frfr powered cab. Funker knall, og gir meg samme lyd på scenen som publikum hører ut.

Hva ligger disse kabinetter på?

Link to comment
Share on other sites

Hadde jeg kun spilt i Norge hadde jeg gått for en løsning med rett i PA og kjøpt en monitor eller FRFR kabinett.

Jeg spiller dog i utlandet i blant, samt reiser på turneer der. Må ha en løsning som funker i utlandet og er nok kun axen jeg tar med på flyet. Blir vanskelig med FRFR kab som backlinekrav.. Jeg er litt usikker på hvordan jeg bør gjøre det i utlandet.. Man vet aldri med kvalitet på monitorer, om man må dele monitor med f.eks bassist, etc..

Jeg har tenkt at den mest praktiske løsningen kanskje er å tweake presets tilpasset f.eks en Marshall + 4x12. Ja, jeg utnytter ikke hele potensialet til axen, men da får jeg hvertfall en setup som bør funke greit de fleste steder.

Gitt at du skulle dratt på en turne i utlandet, etc.. Hvordan ville du løst dette?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor valgte du monitor og ikke et FRFR cab?

Har en frfr monitor (FBT verve 12ma) som jeg som regel har med meg. Har jeg ikke plass, så bruker jeg bare en monitor som fins på stedet jeg skal spille. Lyden til publikum blir jo den samme, det er bare meg som får forskjellig lyd avhengig av hva slags monitor jeg har.

Link to comment
Share on other sites

Bruker Marshall live .. Axe II er kun til hjemmebruk.

Men hvis jeg noen ganger skal bruke den live blir det helt klart rett i PA og samtidig til en eller to FRFR høytalere for egen monitoring avhengig av hvor mye man gidder å drasse med /plass på scene.

Har 2 stk RCF hver på 750w som jeg bruker hjemme i stua. Disse brukes som vanlige montitorer når jeg spiller ute .. hvis jeg gidder å dra de med.

Link to comment
Share on other sites

Hadde jeg kun spilt i Norge hadde jeg gått for en løsning med rett i PA og kjøpt en monitor eller FRFR kabinett.

Jeg spiller dog i utlandet i blant, samt reiser på turneer der. Må ha en løsning som funker i utlandet og er nok kun axen jeg tar med på flyet. Blir vanskelig med FRFR kab som backlinekrav.. Jeg er litt usikker på hvordan jeg bør gjøre det i utlandet.. Man vet aldri med kvalitet på monitorer, om man må dele monitor med f.eks bassist, etc..

Jeg har tenkt at den mest praktiske løsningen kanskje er å tweake presets tilpasset f.eks en Marshall + 4x12. Ja, jeg utnytter ikke hele potensialet til axen, men da får jeg hvertfall en setup som bør funke greit de fleste steder.

Gitt at du skulle dratt på en turne i utlandet, etc.. Hvordan ville du løst dette?

Da er det jo bare å sette inn i raider at du skal ha egen monitor for Axen. Skulle da ikke være noe stort problem.

Link to comment
Share on other sites

Enig med Audun, det kan da ikke være noe problem.

Jeg har så og si aldri med egen monitor til Axe`n og det er heller ikke noe problem å dele monitor med andre.

Man skal jo ha så lite som mulig i monitor av ting uansett, gitar og litt vokal så kommer man seg som regel greit gjennom.

Regner med at dere spiller på klubber og da hører man trommer på scena uansett.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

  • Siste aktive tråder

    • Nå skal ikke jeg legge ut noe som helst om min erfaring med Morgan gitarer. Det jeg har noe erfaring med, er at hvis man skal få produsert gitarer i Kina, så er det veldig viktig med "styring fra mottakerlandet", og gjerne også kontroll av varene. Jeg har ikke noe grunnlag til å si noe om kinesiske produsenter på bred skala, men har snakket og hørt erfaring fra flere med slik erfaring, både når det gjelder instrumenter og andre varer. Produsenter av varer i østen har fra tid til annen et litt annet syn på når "man har gjort en god nok jobb", og hva som er akseptable snarveier for å oppfylle produksjon- og kvalitetsmål. Dette er det faktisk skrevet tykke bøker om. Jeg regner med at grunnen til at Morgan har en høyere pris, er at de legger mer penger i å administrere og kontrollere produksjon og vare. Dette er for all del ikke noen fasit, bare min mening.
    • Hei!  Er det noen der ute som har en formening om hva en Gibson SG Standard fra 1971 kan være verdt? Den har et reparert halsbrudd, originale bånd, stemmeskruer, vibrolaen er erstattet med en stop tailpiece, PAF mikker, og er godt brukt.  Mvh Mats
    • Er det noen som har erfaringer med Yamaha Stagepas 1K MkII som PA-system for duo 1 gitar med pedalbrett (mest akustisk med innebygd pickup) og 1-2 vokalister innenfor sjanger folk/vise/pop. Lydkvalitet? Brukervennlig? Spiller sjelden i lokaler med plass til over 300 personer. Etter det jeg kan se mangler systemet mulighet for 48V phantom power til f.eks. aktiv DI-boks. Setter pris på tilbakemeldinger.
    • Hei, er ikke så inne på dette, men vet at disse 80-talls gitarene fra Kramer skal være verdt litt, har dere noen innblikk i hva jeg kan få for denne? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.