Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig pickup til akustisk gitar


Aphelion

Anbefalte innlegg

Har en gammel skrotgitar som jeg kunne tenkt meg å få litt lyd i. Det trenger ikke være noe top-notch saker, gidder ikke å koste på denne gitaren noe særlig :) Så det holder at det låter sånn passe greit. Forslag? Gjerne noe til å putte i lydhullet, det ser mer punk og useriøst ut... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste lydhullspickuper er jo magnetiske singlecoils eller humbuckere, men de er kanskje voicet en del annerledes enn elgitarpickups? Har en liggende som du sikkert kan få kjøpe for en billig penge da jeg har et par kassegitarer med innebygget pickup. Er en Dean Markley humbucker. Noe alá denne; http://www.deanmarkl...28-promag-grand, med jackplugg i enden.

edit: faktisk ser det ut til at det er akkurat den. Send meg en PM om det er interessant :)

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj- den der er jo laget for å bli montert i hullet.Man må jo ikke frese i gitaren en gang!

Lang historie kort-er den der i kategorien "billig", så er du snill..

Nypris på den hos gitarhuset er 1000kr inkludert frakt, og siden jeg ikke bruker min så skal jeg klare å gi Aph en god bruktpris på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er vel smak og behag. Selv om Dean Markley-pickupen min låter bra så liker veldig mye bedre de innebygde piezo-pickupene som sitter i Tayloren og Takaminen som jeg har. Prøvde å sette Dean Markleyen i lydhullet på Takaminen og kjøre piezo og magnetisk i hver sin kanal i mikseren og A/B-teste dem, og jeg er ikke i tvil om at jeg likte piezoen mye bedre.

Med det sagt så låter DM'en godt nok til at jeg glatt kunne brukt den live, og ikke hadde giddi å bygge inn en pickup om jeg hadde hatt en uten som jeg skulle spille live med.

Aphelion: Det at jeg ikke har fått noen PM fra deg tar jeg som et tegn på at du ikke er interessert i pickupen min? Vurderer å legge ut noe overflødig fjas som jeg har liggende for salg, så greit å vite om du i det hele tatt er interessert, hvis ikke så havner den i en salgsannonse en av de nærmeste dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.