Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bandet sin demo


Neidee

Anbefalte innlegg

http://soundcloud.com/necretion-pre-prod/the-scythe

Bandet våres sin demo :)

Sjekk ut og legg igjen en kommentar her, har ikke kommet så langt å spille inn vokaler ennå :)

- Vi ligger også ute på spotify: Necretion – No More Fun

sjekk også ut facebook siden våres, og lik om du vil: http://www.facebook.com/pages/Necretion/113084065417828 :)

Endret av Neidee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta i betraktning at jeg er en eldre herre, rullatoren venter, og jeg har kanskje et annet lydideal enn det du har. Det er ikke meningen å være slem, men konstruktiv.

Gir tilbakemelding etter egen smak, noe som kanskje ikke er så mye å bry seg om

Positivt

- Tett og fint. Veldig bra. Det driver bra av sporet.

- Akkordgangene fra ca 3.30 og ut likte jeg. Kanskje bruke de en gang til eller to i løpet av låten? Variasjon

- Ganske reint og fint. Mange glemmer å stemme skikkelig.

- Mye bass!

- Dette er det jobbet masse med. Det høres.

Negativt.

- Hvordan skal du få plass til mer lyd, som vokal? Her kan man jo knapt høre noe som helst, alt er "stappet" sammen i en grøt. Trommesett er for eksempel veldig dårlig definert, og det fortjener trommisen ikke. Dette er en trommis som kan sine saker!

Gitarsoloer er litt meh, for å være helt ærlig. En blanding av pentawank med litt dårlig tone og innøvde løp. Hva med å ta litt større sjanser? Hvis man må jobbe skalabasert, finn et par andre skalaer, og spill litt mer improvisert. Ta litt større sjanser.

La musikken puste! Stillhet og dynamikk er like viktig som full øs. La PA- elementene få tid til å gå tilbake til nullposisjon før dere øser på med mer strøm. Det blir så utrolig mye mer effektivt.

Ta en kikk på den grafen fra soundcloud, så ser du det egentlig selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta i betraktning at jeg er en eldre herre, rullatoren venter, og jeg har kanskje et annet lydideal enn det du har. Det er ikke meningen å være slem, men konstruktiv.

Gir tilbakemelding etter egen smak, noe som kanskje ikke er så mye å bry seg om

Positivt

- Tett og fint. Veldig bra. Det driver bra av sporet.

- Akkordgangene fra ca 3.30 og ut likte jeg. Kanskje bruke de en gang til eller to i løpet av låten? Variasjon

- Ganske reint og fint. Mange glemmer å stemme skikkelig.

- Mye bass!

- Dette er det jobbet masse med. Det høres.

Negativt.

- Hvordan skal du få plass til mer lyd, som vokal? Her kan man jo knapt høre noe som helst, alt er "stappet" sammen i en grøt. Trommesett er for eksempel veldig dårlig definert, og det fortjener trommisen ikke. Dette er en trommis som kan sine saker!

Gitarsoloer er litt meh, for å være helt ærlig. En blanding av pentawank med litt dårlig tone og innøvde løp. Hva med å ta litt større sjanser? Hvis man må jobbe skalabasert, finn et par andre skalaer, og spill litt mer improvisert. Ta litt større sjanser.

La musikken puste! Stillhet og dynamikk er like viktig som full øs. La PA- elementene få tid til å gå tilbake til nullposisjon før dere øser på med mer strøm. Det blir så utrolig mye mer effektivt.

Ta en kikk på den grafen fra soundcloud, så ser du det egentlig selv.

Takker for tilbakemelding!

- Trommene er drit bra dem, og gitaren er ikke spilt inn med noe slags profesjonelt utstyr. Vi venter fortsatt på studio- tid hos en som driver studio. Men dette var bare demo som ble laget før teksten var skrevet, så blir vell spilt inn på nytt om vi skal ha med vokaler :)

Jeg er selv 15 år (1996), noe som andre gitaristen også er, vokalisten er 15 (1996), trommisen er 17 (1994) og bassisten er 18 (1994).Så jeg kan ikke kalle oss noen veldig proffe musikanter, men vi øver veldig mye og håper at vi skal bli kjent rundt om i Norge og få mange spillejobber. Selv har jeg spilt gitar i 2,5 år. Men setter veldig stor pris på konstruktiv tilbakemelding! :)

Gitarsoloen:

Gitarsoloen har forbedret seg, og vi skriver stadig nye "vrier" som får sangen til å hørest bedre ut.

- Ble kanskje litt OT her, men ville bare at folk her skulle få vite litt mer :)

Men sjekk ut spotify og gi gjerne tilbakemelding om det var bedre der :) Skal si meg enig i at det ble for mye bass i "The Scythe" som demoen oppom her heter :)

Endret av Neidee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også med på Ovis Records sitt album Sounds From The Underground VOL 3! PM meg for å få nedlastningskode og få tilgang til mange fete band :)

Band som er med:

- dOMi, Salmon Hall, Fräulein, A Red Sky Collapse, Behind the Reflection, Renegatus, Thomas Kyvik Bader (Antiterapi 2), Trouble Circus, Black Sunday, Necretion (våres) og Mind Your Mind :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.