Web Analytics
Jump to content

Fender hot rod Deville, svak indikatorlampe

mryia
 Share

Recommended Posts

Hei

Har en Fender hot rod Deville 2x12 amp der indikatorlampa varierer i lysstyrke. Ofte kan den lyse bra når jeg skrur den på, men så etter en stund er den veldig svak eller helt borte. Ampen ellers virker tilsynelatende bra. I mangel på ny pære, som kansje er det mest naturlige å teste ut først, målte jeg pæra med multimeteret, og den ser frisk ut.

Jeg nok langt i fra noen reser på elektronikk, men klarer å holde multimeteret riktig vei, samt vet hvordan loddebolten fungerer. (Jeg er også en reser på å reine økning i farad gjennom kobber, men tviler jeg på jeg får brukt for det her.) Jeg har dog ikke skrudd så mye på en gitaramp før. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å prøve å løse problemet? Noen som har tips til hva problemet kan være? Noen som har tips til gode websider på nett som har mye godt lærestoff om det å skru på ampen?

Alle forslag mottas med takk, forslag som fører til en god løsning vil bli belønnet med å havne på "lista over folk jeg skal spandere en øl på om jeg møter de på en pub."

-HC

Edited by mryia

Hadde en Hot Rod Deluxe som var akkurat likedan. Leste at dette er en vanlig feil på disse, men at det ikke hadde noen betydning for ampen forøvrig.

Hvis pæra er i orden er det sannsynligvis dårlig kontakt i sokkelen eller i en kobling til sokkelen.

Takk for gode råd. Jeg målte spenninga på sokkelen, å den var OK de gangene jeg målte, men som sagt så har dette kommet å gått litt. Jeg gjorde reint i sokkelen, sjekka at alle koblingene satt riktig, dytta og dytta fikk dytta litt på de. Etter jeg skrudde ampen på så lyste den bedre en på lenge, så var nok bare en dårlig kontakt.

Men så lenge jeg vet at det er sokkelen eller lignende som er problemet så er jo ikke det så viktig, bare det ikke er noe mer som er feil :-)

Takk for hjelpa.

Takk for gode råd. Jeg målte spenninga på sokkelen, å den var OK de gangene jeg målte, men som sagt så har dette kommet å gått litt. Jeg gjorde reint i sokkelen, sjekka at alle koblingene satt riktig, dytta og dytta fikk dytta litt på de. Etter jeg skrudde ampen på så lyste den bedre en på lenge, så var nok bare en dårlig kontakt.

Men så lenge jeg vet at det er sokkelen eller lignende som er problemet så er jo ikke det så viktig, bare det ikke er noe mer som er feil :-)

Takk for hjelpa.

Er nok bare lampa som er litt dodgy..

Er jo ikke store jobben eller kostnaden å bytte ut hele sokkelen heller :)