Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Effektpedal med sliding-pots?


Anbefalte innlegg

Fikk en brilliant idè i dag.

Har planer om å bygge meg div pedaler fremover, og kom til å tenke på å bruke sliding pots istedenfor de vanlige potmeterne. Tenker da på samme type sliders som på et miksebord.

I tilegg til å se heseblesende tøft og retro ut, må det jo være fryktelig mye enklere å endre på lyden din med å kun bruke foten.

Stating the obvious: man trenger jo en ganske mye større boks, siden disse tar ganske mye mer plass. Man må også dremle ut spor til dem.

De har forskjellige verdier, så man må jo finne en med samme verdi som det vanlige potmeteret man egentlig ville brukt..

Noen andre fakturer som spiller inn som sier at dette ikke er mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok med små sliding pots hvis du har behov for mange i samme pedal, trenger center click e.l. men praktisk? Det vil jeg kanskje ikke si. Blir fort ekstra jobb for lite.

For hva er det du skal justere så veldig hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også dette er en god ide!

Eneste jeg kommer på er at skyvepot'ene er mer mottagelige for smuss, støv og fuktighet. Og at slitasjen er mye større når du bruker foten isteden for hendene. Boksen trenger ikke være så fryktelig mye større om du ikke skal ha så mange pot'er.

En pot hvert hjørne, en sørge for tetting (sykkelslangegummi med et "snitt" ?) og godt festet i boksen?

Og så har jeg sett sokker med "tær".

Edit: sokker og store potmetere blir kanskje problematisk sammen med en fotbryter?

Endret av børd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig er det 100% fordi det blir noe spesielt og retro looking. Om det ikke holder for evig tid er det ikke stort verre enn å lodde inn en ny sliding-pot til 15-20 kroner.

At de fort blir fulle av støv har jeg kjennskap til ja. Men så lenge du ikke beveger på slideren mens du spiller, så bråker det ikke. Man merker det jo stort sett bare på miksebord hvis man skal gjøre en live fade out med en gammel slider...

Tenker å lage meg en booster om ikke så altfor lenge, og da blir det kun en slider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fotbetjening? MXR-style knobs med den gummigreia på ;)

Det Aph sa... Selv har jeg fotbetjent (uten sko) diverse forskjellige knotter og MXR-knottene er de enkleste, men det skal jo bli gøy å se resultatet når du er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.