Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen her med piezo pickups?


Sorg

Anbefalte innlegg

Mye og mye- jeg har noen gitarer med piezo- pickups, ja, en Ibanez S, og en Parker, blant annet.

Jeg synes det er et fint tillegg til lydspekteret i en gitar. Man får med en fin "strengelyd" som jeg liker godt. Vreng ingen hindring.

Men det er klart, når det er i bruk i danseband, så bør man ligge unna. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia med de fleste piezo systemer er at du trenger en bra akustisk preamp/DI som kan fete opp og fjerne det verste av Piezo "artifaktene"

Har lastet ned en Martin Aura IR til Axe`n som funker veldig bra til akurat det. Martin, tc, LR Baggs, Sunrise, Sansamp, Yamaha osv har glimrende bokser til det bruket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det i Mayonesen min, og har brukt det ved ett par anledninger, som folk sier, så blender jeg med magnetiske pickups meste av tiden, for å få ekstra "strengelyd".

(Jeg har Graphtech, montert i en Graphtech Floyd Rose.)

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Gibson Slash Les Paul piezobridge som kan brukes til å feite opp lyden? Hørtes i alle fall veldig tøft ut å blade inn signalet fra brua sammen med pickupene.

Alle gitarer jeg har vært borti med piezo har muligheten til å mixe signalet fra de magnetiske pickupene og Piezo`n, ganske standard feature.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia med de fleste piezo systemer er at du trenger en bra akustisk preamp/DI som kan fete opp og fjerne det verste av Piezo "artifaktene"

Har lastet ned en Martin Aura IR til Axe`n som funker veldig bra til akurat det. Martin, tc, LR Baggs, Sunrise, Sansamp, Yamaha osv har glimrende bokser til det bruket

Ok. Men Axen har ikke noen simulering på dette? Antar man må ha piezo-pickups eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.