Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til å spele inn gitarspor (og bass...)


RogTaylor

Anbefalte innlegg

Trådstarter ga meg lov til å prøve og mikse litt på låta, så nå har jeg gjort et utkast. Jeg gjør dette kun for moro, så ha ikke for store forhåpninger... :P Jeg har heller ikke lyttet til dette på annet enn gjennom headset. Hva synes dere om dette så langt?

http://soundcloud.com/auduneggen/mercury-still-revolves-miks-1/s-xnUuJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, denna sangen blir jeg å ha på hjernen i flere dager fremover! fengende som fy! :D

Jeg liker hvor dette går, låta har gode vibber! Jeg har dog ingenting å si på noen av mixene akkurat nå siden jeg kun har hørt den på laptopen sine høyttalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er rett og slett en utrolig bra låt! :) Vokalen er også veldig bra, utrolig kul klang i det øverste registeret.

Som CF så hører jeg også for meg en ganske 'bissi' bassgang ala Lady Madonna (samt at jeg hører for meg litt småskeiv pizzicato-stryk her og der).

Det var vel omtrent dette jeg ville frem til i et tidligere innlegg. Tror det vil fungere utmerket med mer melodiøs bass eller hva man skal kalle det for når gjør mer enn å bare kompe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet mer med låta. De skarpørede vil høre at det er nytt trommespor her. RogTaylor sendte meg trommesporet i ett spor, så jeg bestemte meg for å programmere nytt. (Vi får håpe trommisen som spilte på sporet ikke ser dette.... :blush: ) Ikke sikkert det ble bedre heller. Trommesporet som var hadde jo sin egenart, men jeg syntes det var vanskelig å skru en fin lyd på det. Veldig tørt og "midranged". I tillegg hadde han også brukt visper eller bambusstikker som jeg syntes låt litt slapt. Ellers er klang og delay på vokal tatt ned en del, da det ble litt for mye, og miks generelt justert litt ifht. det.

http://soundcloud.com/auduneggen/mercury-still-revolves-miks-3/s-PCk7n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Skulle nesten tro jeg hadde spilt bass før!

Likte denne versjonen, og særlig at det litt primitive pianosporet har fått god plass. Det sporet er mye av sjarmen med låta, synes jeg. Et veldig godt eksempel på at ting kan funke, selv om det ikke på noe vis er virituost spilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virtuost er ikke nødvendigvis likt bra! Som jeg har nevnt, er det her låta i seg selv som bærer det hele, og da er det om å gjøre å komme fram til noe som tilføyer låten, men ikke overskygger eller legger til for mye. I så måte er bassen helt glimrende. Den er såpass anonym at den ikke er i veien for noe, men likevel fantasifull nok til at man synes den er kul hvis man hører nøyere etter. :)

Og jo, man skulle nok tro du har spilt bass før, Castor! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virtuost er ikke nødvendigvis likt bra! Som jeg har nevnt, er det her låta i seg selv som bærer det hele, og da er det om å gjøre å komme fram til noe som tilføyer låten, men ikke overskygger eller legger til for mye. I så måte er bassen helt glimrende. Den er såpass anonym at den ikke er i veien for noe, men likevel fantasifull nok til at man synes den er kul hvis man hører nøyere etter. :)

Og jo, man skulle nok tro du har spilt bass før, Castor! ;)

Må skryte av Castorfiber for den den flotte bassen han la på. Likte veldig godt variasjonen i refrenget. En fast bassgang i første halvdel, så meir "springande" i andre. Det var kult :)

Audun har miksa så han er svimmel sikkert. ;) Eg kjem til å lage min eigen miks i tillegg til dei Audun har laga. Så får det være opp til forumet eller den enkelte å vurdere kva man likar best. Der er det nok ingen fasitsvar på det. Men 2 miksar blir det. Kva som skjer med låta etter det veit eg ikkje heilt, men det skal uansett bli godt å være ferdig med det og tenke på nye ting eventuelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.