Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til å spele inn gitarspor (og bass...)


RogTaylor

Anbefalte innlegg

Litt småtteri gjøre med miksen ja, men låta er så kul at den nærmest driver seg selv uansett.

Når det gjelder bass, oppfordrer jeg noen som er god på instrumentet til å melde seg. Jeg har ofte en ide på hva som kan spilles, men timinga og teknikken er dessverre ikke bra nok! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to gjennomhøringer på rad kan jeg bare konkludere med at gitarsporene løftet sangen enda et hakk. Solo og outro låt knall, Ellers er jeg enig i at litt mer fremtrende basspor vil fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om mer fremtredende bass er det rette ordet. Hvis du hører låta med skikkelig headset eller monitorer/høyttalere, er det mer enn nok bass. Problemet er at bassisten er litt ustø... :P For å hjelpe trådstarter, har jeg endret litt i tittelen på tråden for å prøve å lokke inn bassistene her på forumet. Jeg vet dere er der! (Castor, Mytola, Thunder F m.flere...)

Hvis dere sliter med kreativiteten, står dere fritt til å planke bassporet mitt.... B) (Jeg kommer ikke til å kreve kred.... :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok litt manglende begrepsapparat i forhold til dette. Jeg mente ikke at det var manglende bass. Det jeg tenkte på var at jeg tror det hadde fungert med mer tydelige og lekne basslinjer et par steder i sanger. Tenk type Steve Harris sine "veldig langt fremme i miksen" linjer i Iron Maiden selv om det er et dårlig eksempel i denne sammenheng. Sangen dere jobber med oser jo av syttitallet og for å få det enda mer tidstypisk tror jeg det hadde fungert med litt tydelig bassing inn i mellom. Uansett så synes jeg sangen har et lite hitpotensiale, så hvis dere jobber mer med den så kan dette bli veldig spennende. Vokalen er jo dødsfet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å lage bass- spor a la Wings/Macca er jo som å hoppe etter Wirkola, men jeg skal plukke opp bassen og se hva jeg får rotet ned.. Trolig blir det like elendig som sustainer- ideen min, så ikke hold pusten.

Har innspillingsdag på noe annet i morgen, så det blir på slutten av uken.

Har jammet litt med meg selv, og tror jeg er på sporet av noe, hvis ikke trådstarter synes det blir "over the top". Låta er faktisk ikke så enkel, så trenger å øve litt til, men kontakter via PM.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg synes det er helt utrolig stilig at man har muligheten til å snekre sammen en låt med folk fra Internett. Gjerne flinke musikere som man ikke engang kjenner : )

Høres bra ut så langt!

Det er ein utrulig merkelig følelse ja. Har fått hjelp med 2 stk her som eg aldri har møtt eller snakka med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å lage bass- spor a la Wings/Macca er jo som å hoppe etter Wirkola, men jeg skal plukke opp bassen og se hva jeg får rotet ned.. Trolig blir det like elendig som sustainer- ideen min, så ikke hold pusten.

Har innspillingsdag på noe annet i morgen, så det blir på slutten av uken.

Har jammet litt med meg selv, og tror jeg er på sporet av noe, hvis ikke trådstarter synes det blir "over the top". Låta er faktisk ikke så enkel, så trenger å øve litt til, men kontakter via PM.. :)

Det blir spennande å høyre. Eg er uansett takknemlig for at du legger ned ein innsats. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om mer fremtredende bass er det rette ordet. Hvis du hører låta med skikkelig headset eller monitorer/høyttalere, er det mer enn nok bass. Problemet er at bassisten er litt ustø... :P For å hjelpe trådstarter, har jeg endret litt i tittelen på tråden for å prøve å lokke inn bassistene her på forumet. Jeg vet dere er der! (Castor, Mytola, Thunder F m.flere...)

Hvis dere sliter med kreativiteten, står dere fritt til å planke bassporet mitt.... B) (Jeg kommer ikke til å kreve kred.... :lol: )

Syns du er litt beskjeden i forhold til dine ferdigheter på bass. Det er absolutt bra det sporet du laga ;)

Har forresten laga ein ny miks der soloane er mykje meir framtredande. Skal bytte ut den eksisterande miksen på soundcloud i morgon. Outtruen du laga på slutten er fantastisk. Det er nesten så Brian May burde få sendt det på mail. Han hadde nok begynt å gråte av glede :)

Endret av RogTaylor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audun har jo allerede laget et spor.

Det jeg legger ut her, ern en liten del av låta, noe som har surret i hodet mitt litt. Det er jo noe som man får ta for det det er, spilt inn en del, første tagning, med et par små feil, men ment som en smaksprøve på en "stil".

Grunnen til at jeg legger den ut sånn, er at skal jeg fikse hele, må jeg jobbe litt med det, øve litt, få overganger på plass, få med meg modulasjoner osv.

Jeg ser helt klart at dette kan være "over the top" som bass- spor, det avhenger blant annet litt av hvor trådstarter "vil hen" med dette, og om hva han liker. Altså- synes du dette bidrar, så kan jeg spille inn alt uten de små blemmene. Synes du dette blir for uvant i forhold til dagens standard for hva bassister driver med, så si fra, så har jeg andre ting å drive med. Jeg har ikke noe problem med å skjønne at du kan foretrekke en litt mindre "ivrig" bassist..

Jeg har holdt på så lenge med bassing at jeg uten problemer tåler et avslag. Det noen liker, er noe andre ikke liker. :) Dette er nå mitt forslag til litt søttitallspreget maccabassing. Skulle gjerne ha hatt en Høfner for hånden, selv om denne bassen er fra 74, den også. Andre gjør det sikkert bedre.

Uansett, jo mer jeg har hatt sangen kvernende i hodet- dette er en meget bra låt!

http://dl.dropbox.com/u/20817/Mercury_CF_1.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audun har jo allerede laget et spor.

Det jeg legger ut her, ern en liten del av låta, noe som har surret i hodet mitt litt. Det er jo noe som man får ta for det det er, spilt inn en del, første tagning, med et par små feil, men ment som en smaksprøve på en "stil".

Grunnen til at jeg legger den ut sånn, er at skal jeg fikse hele, må jeg jobbe litt med det, øve litt, få overganger på plass, få med meg modulasjoner osv.

Jeg ser helt klart at dette kan være "over the top" som bass- spor, det avhenger blant annet litt av hvor trådstarter "vil hen" med dette, og om hva han liker. Altså- synes du dette bidrar, så kan jeg spille inn alt uten de små blemmene. Synes du dette blir for uvant i forhold til dagens standard for hva bassister driver med, så si fra, så har jeg andre ting å drive med. Jeg har ikke noe problem med å skjønne at du kan foretrekke en litt mindre "ivrig" bassist..

Jeg har holdt på så lenge med bassing at jeg uten problemer tåler et avslag. Det noen liker, er noe andre ikke liker. :) Dette er nå mitt forslag til litt søttitallspreget maccabassing. Skulle gjerne ha hatt en Høfner for hånden, selv om denne bassen er fra 74, den også. Andre gjør det sikkert bedre.

Uansett, jo mer jeg har hatt sangen kvernende i hodet- dette er en meget bra låt!

http://dl.dropbox.com/u/20817/Mercury_CF_1.mp3

Dette likte eg veldig godt. Vi kan kanskje diskutere meir på PM? Dei blodigaste diskusjonane er vel best å ta på bakrommet? ( altså, det siste var en spøk) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.