Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til å spele inn gitarspor (og bass...)


RogTaylor

Anbefalte innlegg

Hei fokens!

Eg held i desse dagar på å spele inn ei låt. Så langt har eg eit trommespor (Will Jones drums tracks direct), og eit pianospor. I tillegg har eg gjort litt vokal slik at det er mulig å høyre korleis låta skal gå.

Spørsmålet er om nokon kan ta på seg oppgåva å spele inn eit gitarspor?

http://soundcloud.com/another_roger/mercury-still-revolves-louder

Svar takast i mot med stor takk ;)

Endret av RogTaylor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv trenger jeg støttehjul når jeg spiller gitar, men stilig låt. Her bør du få napp, synes jeg.

(Og hva med et popfilter til vokkisen? det trenger du)

Popfilter? Eg brukar Pro Tools. Kva slags filter tenker du på heilt nøyaktig ?

Takk for tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette likte jeg. Kunne godt tenke meg å prøve og legge på gitar også uten at jeg nødvendigvis forplikter meg til noe i hverken den ene eller andre retningen.

Takk for det!

Du treng ikkje forplikte deg. Men sei i frå om du får lyst til å gjere eit forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke noen plugin. Det er et mekanisk filter man setter opp fysisk foran mikrofonen for å fjerne luft man blåser på mikrofonen når man synger såkalte plosive lyder.

https://www.google.com/search?tbm=isch&hl=no&source=hp&biw=1834&bih=924&q=popfilter&gbv=2&oq=popfilter&aq=f&aqi=g1&aql=&gs_l=img.3..0.1138l2465l0l2601l9l9l0l3l3l0l128l681l1j5l6l0.

Når det er sagt, finnes det plugins også, men det blir nødhjelp. De er ikke like gode, på langt nær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

Du treng ikkje forplikte deg. Men sei i frå om du får lyst til å gjere eit forsøk.

Joda, jeg vil gjerne prøve, men jeg kan ikke garantere noe ifht. tidsbruk, og jeg kan heller ikke garantere at jeg får til noe jeg faktisk vil levere fra meg. Ta kontakt på PM sånn at vi kan avtale nærmere ifht. låta, så tar vi det derfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm- samme avtale her, men kunne du tenke deg noe flerstemte greier på en sustainergitar til bruk på "Mercury still revolves"- biten?

Det kommer til å bli ganske spaca med overtoner som stikker av i hytt og pine da det er en tynet sustainers natur, men det er bare et tilbud.. Det eneste jeg krever i "betaling" er å få høre sluttresultatet, og jeg blir ikke sur i det hele tatt hvis du dropper hele min innsats..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm- samme avtale her, men kunne du tenke deg noe flerstemte greier på en sustainergitar til bruk på "Mercury still revolves"- biten?

Det kommer til å bli ganske spaca med overtoner som stikker av i hytt og pine da det er en tynet sustainers natur, men det er bare et tilbud.. Det eneste jeg krever i "betaling" er å få høre sluttresultatet, og jeg blir ikke sur i det hele tatt hvis du dropper hele min innsats..

Beklager tregt svar. Trudde faktisk ikkje det hadde komt fleire svar i tråden. Men alt er av interesse sånn sett. Audun har levert et fantastisk flott gitarspor(og bass) som løfta låta mange mange hakk. Utrulig flinke og hjelpsomme folk på dette forumet må eg seie. Eg skal legge ut heile låta når alt er komt på plass, :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt en svært god og lovende demo. Godt å komme over noe her på forumet hvor gitaren ikke står i hovedfokus ;) Fengende og fin melodi og veldig artig å spille gitar opp på. Jeg har nok ikke noe å bidra med innspillingsmessig, men jeg ønsker deg lykke til og ser frem til å høre sluttresultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke seg jobber videre med ideén Den var glimrende i hodet, men ble alt for effektpreget i forhold til resten i virkeligheten.

Gleder meg til å høre sluttresultatet. Minner meg om tidlig Wings.. :)

Det går heilt fint. :)

Har lagt ut en ny versjon av den. Audun har gjort en kanoninnsats med gitarspelinga. Han har laga komp for heile låta, spelt bass og lagd solo+outtru. Miksen kan bli langt beire, Soloen i midten er litt lost i miksen, mens outtruen er en langt beire sånn sett. Men skal arbeide med det ;)

http://soundcloud.com/another_roger/mercury-still-revolves-louder

Endret av RogTaylor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.