Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

IKEA pedalbrett


Anbefalte innlegg

Vet ikke hvordan det er med DIY-ånden her på forumet, men tenkte bare jeg skulle gi en oppskrift på hjemmemekka pedalbrett:

Her er forøvrig en tråd som går litt mer i detalj: http://www.prestonsmusic.com/2009/09/30/gorm_pedalboard/ men den enkle oppskriften går som følger.

Skaff en billig hylle fra IKEA eller en bruktbutikk. GORM-hyllen er en utmerket hylle til pedalbrett.

Skru den fra hverandre, bruk en av hyllene (eller hvor mange du vil lage), og ta alle plankene fra hverandre.

Mål opp hvor langt og dypt du vil ha det, sag og tilpass, og smekk det sammen på nytt. Pass på at det er nok plass til kabler og plugger mellom plankene.

Skru en planke fast på baksiden, slik at den funker som forhøyning.

Legg eventuelt en planke under midten som forsterkning og skru den fast til bakplanken.

Vips... Nå har du et pedalbrett der du kan feste strømforsyning og trekke kabler på undersiden og opp mellom plankene, slettes ikke ulikt et PedalTrain.

Mal brettet, forresten kanskje like greit å gjøre før du setter delene sammen igjen.

Fest borrelås på plankene og under pedalene (om du syns borrelås er greit, da.).

Jeg gjorde dette med en hylle fra en bruktbutikk, det ble tre fine pedalbrett, og jeg kan fremdeles lage et til. Det ene ser du på bildet, sammen med nødvendig verktøy (Du trenger en drill og et bor også). Dette brettet er 77x46 cm og ble litt stort, så jeg lagde to til med en planke mindre på 77x33 cm. Kunne bruke spikre og skruer fra den opprinnelige hylla, som kostet 80 kroner. Den eneste tilleggsutgiften blir maling og borrelås.

Du kan selvsagt bruke en hvilken som helst hylle av denne typen. Skal vedde på at du har en i boden eller på vaskerommet. Alle kan klare dette, selv de med ti tommeltotter :-)

Lykke til!

post-9615-0-49157800-1334496383_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ser du har B.Y.O.C TS808 på bildet, høres den like bra ut som Keelys' TS808? Er litt hypp på å prøve noen B.Y.O.C bokser selv :)

Har ikke prøvd mot en Keeley, men den låter bedre enn en TS10 vi har i øvingslokalet. Den skal være kliss lik en original TS808, i alle fall, bortsett fra at BYOCen er true bypass. Personlig så er jeg ikke fan av Tube Screamere, det er alt for mye mellomtone for min smak, og så er det det "teppet" over lyden da... Har moddet en Boss SD-1 som jeg liker mye bedre (de er beslektede pedaler.). Men den pedalen du virkelig burde se på fra BYOC er DOD 250. Den bevarer EQen i gitaren din som den er, og dessuten er det et av de letteste kittene å bygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.