Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bugera 333 rør vil ikke lyse, vil ikke gi lyd


RydEN

Anbefalte innlegg

Alle andre sikringer fungerer

Hvordan vet du det? Har du ohmet alle sikringene eller målt spenningen på begge sider av dem?

Hvis det stemmer at alle sikringene er i orden er neste skritt å måle spenningene VDC og VAC mot jord på samtlige pinner på samtlige rørsokler og rapportere inn. Eller sette den inn til servicemann.

De eneste rørene jeg kommer på som kan monteres feil er submini-rør som ble brukt i bærbare militærradioer, fly og raketter. De har lange ledninger i stedet for vanlige pinner, og ble skiftet av svært oppegående teknikere.

Ser ikke for meg at du får satt inn vanlige rør feil uten å knuse dem, siden de har et spor eller pinnelayout som må stemme overens mellom sokkel og rør.

Subminier:

vt-shell-collection-x10.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å lese alle andres svar; Hvilken farge har de "døde" rørene på toppen? vanlig sølv/svart? eller er de blanke/hvite? Hvis de er blanke eller hvite er det mest sansynlig en liten sprekk eller et hull en plass. Da er det ikke mye liv i dem : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket sikringene med målerverktøy, multimeter eller hva det heter.

Rørene går ikke ann å sette feil vei, det er som en "nøkkel" mellom pinsa, som gjør at den går ikke ann å sette den, før den står riktig.

Jeg har merket at det ene preamp røret,som står for seg selv, ikke lyser. Jeg har testet med andre preamprør som funker også. Og når jeg slår av Standby, så lyser standby fortsatt.

1158091.jpeg

1158092.jpeg

1158093.jpeg

1158096.jpeg

1158094.jpeg

1158102.jpeg

1158095.jpeg

1158098.jpeg

1158101.jpeg

1158099.jpeg

1158100.jpeg

Endret av RydEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge poweramprørene ikke lyser (men preamprørene lyser) kan det høres ut som andre her har sagt at det er noe feil med glødespenningen. Om det er 6l6 eller el34 er vel likegyldig når det gjelder glødingen siden pinnene til glødespenning (og spenningen) er de samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge poweramprørene ikke lyser (men preamprørene lyser) kan det høres ut som andre her har sagt at det er noe feil med glødespenningen. Om det er 6l6 eller el34 er vel likegyldig når det gjelder glødingen siden pinnene til glødespenning (og spenningen) er de samme.

Vet du hvordan jeg sjekker/fixer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.