Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bugera 333 rør vil ikke lyse, vil ikke gi lyd


RydEN

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte den av en fyr på finn, jeg fikk den gratis av ham siden han ikke fikk start på den. Den fikk ikke strøm før, men så skiftet jeg hovedsikring, og da fikk den strøm. Alle andre sikringer fungerer, så skjønner ikke hvorfor ikke Powertubsa ikke gløder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det var derfor du fikk den gratis...

Det var jo det jeg skrev?.... Han har ikke brukt den på 1 år. Den funket før.

That's Bugera for you.

Ja, for dette skjer nok ikke med noen andre typer forsterkere. Har en annen Bugera topp, som jeg er storfornøyd med og har vart evig.

Hvis dere kun har usaklige innlegg å komme med, så la være heller.

Endret av RydEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er Jo da om Han har satt I 6l6 rør Eller EL34... Men om du har biaset den feil, vil du vel allikevel få lyd? Drittlyd, Eller kutter røra helt? jeg kjenner dog ikke optimal biasinnstilling for disse rørene, og har dermed fryktelig lite jeg skulle ha sagt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noen rør har pinner plassert hele veien rundt og kan således orienteres feil vel. Noen sokler har også hull hele veien rundt...

litt googling sier at ampen hans har el34 og 12ax7/ ecc83. disse kan ikke orienteres feil.

kjenner stort sett bare til marshalls, men har også vært borti en del andre amps, men aldri opplevd ar rør kan settes inn feil. hvilke rør er det?

gtrmx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, det husker jeg faktisk ikke :P Jeg regnet ikke med at det var noen sprø rør, siden det var en gitaramp, det var bare et svakt forsøk på å være snurrrebart-kar når det gjelder feilsøking :D Jeg bare husker at jeg har byttet et rør, og måtte se etter en rød prikk på røret for å orientere det rett mot sokkelen... Kan ha vært sokkelen som var hullete hele veien der også. Tiny Terror kanskje??

Ang googling, er ikke det noe jeg legger "tid og innsats" i når trådstarter gir så lite info, men det er vel bare meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.